کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایشگاه کتاب در فضای مجازی جا نمی‌شود

7 خرداد 1399 ساعت 16:30

دبیر شورای سیاست گذاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی جایگزین بخشی از فعالیت‌ها خواهد بود؛ در شرایط کنونی نمایشگاه مجازی نمی‌تواند تمامی ابعاد نمایشگاه کتاب تهران را پوشش دهد.


به گزارش بلاغ به نقل ازدبیر شورای سیاست گذاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین اخبار درباره برگزاری سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: قرار ما برای برگزاری جلسه مشترک مابین شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا هفته بعد از عید سعید فطر بوده است، خوشبختانه در حال حاضر صحبت‌هایی صورت گرفته تا به محض وجود وقت آزاد از سوی کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت این جلسه ترتیب داده شود. 
ایوب دهقانکار افزود: ما همچنان برای اعلام زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مترصد جلسه با ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و تا وقتی این جلسه برگزار نشود همچنان نمی‌توانیم هیچ زمان مشخصی را برای برگزاری نمایشگاه اعلام کنیم. تمام سعی ما در شورای سیاست گذاری برگزاری هرچه سریعتر این جلسه و مشخص شدن تکلیف نهایی در قبال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است. 
وی درباره نزدیک شدن فاصله زمانی بین نمایشگاه کتاب امسال با سال آینده در صورت برگزاری آن بعد از ماه محرم و صفر اظهار کرد: بدون شک تصمیم گیری و برنامه ریزی‌ها در این رابطه صورت گرفته و ما پیش‌بینی‌های لازم جهت این بازه زمانی کوتاه بین دو نمایشگاه کتاب را در نظر گرفته ایم، مطمئنا بهترین تصمیمات درباره برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب از سوی شورای سیاست گذاری اتخاذ خواهد شد. 
دهقانکار درباره احتمال ایجاد مکانی برای برقراری دائمی نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری در صورت برگزاری بدون شک با توجه به قراردادهای صورت گرفته در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود، اما در کل داشتن مکانی اختصاصی و دائم برای برگزاری ادوار مختلف نمایشگاه کتاب مطالبه همیشگی بسیاری از ناشران و هدف شورای سیاست گذاری است. امیدواریم بتوانیم در سالهای آینده برای این رویداد بزرگ ادبی در کشور مکانی اختصاصی داشته باشیم. 
وی افزود: در قبال تعیین محل دائمی نمایشگاه کتاب تهران، ستاد برگزاری نمایشگاه تنها تصمیم گیرنده نیست و ما باید همکاری نهادهای مختلفی همچون شهرداری تهران، وزارت راه، سازمان حمل و نقل و ترافیک و غیره را داشته باشیم، این اتفاق نیازمند تجمیع همکاری‌ها در زمینه فرهنگی است و بدون شک رسیدن به آن اهتمامی جمعی را می‌طلبد. 
دبیر شورای سیاست گذاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهراندرباره احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی در صورتی که این رویداد به صورت فیزیکی برگزار نشود، بخشی از فعالیت های جایگزین خواهد بود زیرا ما معتقدیم در شرایط کنونی نمایشگاه مجازی نمی‌توانند تمامی ابعاد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را پوشش دهد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 425020

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425020/نمایشگاه-کتاب-فضای-مجازی-جا-نمی-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com