کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تدارک نیروهای ارتش ملی لیبی برای حمله گسترده به مصراته

7 خرداد 1399 ساعت 12:45

شهردار بنی ولید لیبی از خروج بیش از ۹۰ درصد نیروهای گروه روسی "واگنر" از این کشور خبر داد. در همین حال، شورشیان شرق لیبی نیز اعلام کردند که برای انجام یک حمله گسترده به مصراته آماده می‌شوند.



به گزارش بلاغ، به نقل از المیادین، سالم نویر، شهردار بنی ولید در سخنانی اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد از نیروهای وابسته به گروه نظامی واگنر روسیه شامگاه سه‌شنبه در چند کاروان از این شهر خارج شده و به سمت جنوب این کشور حرکت کردند.
نویر افزود: علی‌رغم خروج کاروان واگنر اما همچنان تأیید نشده است که آیا سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در فرودگاه بنی ولید نیز همراه با این نیروها منتقل شده‌اند یا خیر.
روز سه شنبه سخنگوی پنتاگون تاکید کرد، ایالات متحده از روسیه و ترکیه می‌خواهد تا فعالیت‌هایشان را در لیبی متوقف کرده و به سراغ حمایت دیپلماتیک و مبارزه با تروریسم بروند.
ازسوی دیگر، نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" از آمادگی خود برای حمله گسترده به شهر مصراته خبر دادند.
در همین راستا، یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، نیروهای حفتر درحال آماده شدن برای انجام این حمله طی دو روز هستند.
وی هدف از این حمله را نابودی گروه‌های مسلح در مصراته عنوان کرد.
در مقابل، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی نیز از هدف قرار دادن دو تانکر انتقال سوخت در جنوب شهر "سرت" خبر دادند.
طبق این گزارش، این دو تانکر درصدد پشتیبانی از نیروهای خلیفه حفتر بودند.
همچنین شبکه اسکای نیوز از ادامه حملات نیروهای ارتش ملی لیبی به نیروهای دولت وفاق و نیروهای تحت حمایت ترکیه در منطقه نظامی "غریان"، "الهیره" و "الأصابعه" خبر دادند.
 


کد مطلب: 424997

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424997/تدارک-نیروهای-ارتش-ملی-لیبی-حمله-گسترده-مصراته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com