تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۲۴۹۲۹
معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: تا پایان سال چهار مرحله دیگر فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم داشت.
۰
plusresetminus
معاون وزیر صنعت: فروش فوق العاده خودرو تا پایان امسال 4 مرتبه دیگر انجام می‌شود
به گزارش بلاغ به نقل از رادیو اقتصاد، مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو از این به بعد سه روش فروش خودرو در کشور خواهیم داشت، اظهارداشت: سه روش فروش خودرو شامل «فروش فوق العاده»، «پیش فروش خودرو و تحویل تا یک سال» و «مشارکت در تولید» است.

وی افزود: تا پایان سال چهار مرحله دیگر فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم داشت و شعاری که برای طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو پیش‌بینی شده به عنوان واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است. نیمه دوم همین ماه، پیش فروش خودرو را خواهیم داشت که عدد آن قابل توجه است. ضمن اینکه قیمت خودرو در طرح اول تثبیتی است یعنی قیمت‌هایی که شورای رقابت اعلام کرده است. توضیح اینکه در مرحله پیش فروش، تحویل خودرو تا یک سال، قیمت بر اساس نرخ روز تحویل است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برای واقعی کردن تقاضا یکسری محدودیت‌ها وضع شده است، تصریح کرد: عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، نداشتن پلاک فعال و داشتن گواهی‌نامه معتبر از جمله این محدودیت‌هاست.

صادقی نیارکی افزود: طبق ضوابط کمیته خودرو در طرح فروش فوق‌العاده تا سه ماه خودرو به مشتری تحویل می‌شود و در این مدت سود مشارکت و انصراف ندارد. ضمن اینکه زمان ثبت‌نام ۵۰ درصد قیمت خودرو از فرد متقاضی دریافت خواهد شد و سود مشارکت برای یک سال ندارد. در طرح فروش فوق‌العاده، سند یک سال در رهن می‌ماند و به عبارتی کسی که خودرو دریافت می‌کند تا یک سال حق فروش ندارد.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی برای دریافت 50 درصد وجه از متقاضیان در طرح جدید ثبت‌نام خودرو وجود دارد، گفت: با دریافت وجه فقط متقاضی واقعی وارد جریان خرید شده و تقاضای غیرواقعی کاهش می‌یابد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: افرادی که در این مرحله حائز شرایط نشدند در مدت هفت روزکاری پول آنان از طریق شبای بانکی عودت داده می‌شود و شماره شبا باید متعلق به فرد ثبت‌نام‌کننده باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴