کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعزام سربازان هندی بیشتر به مرز مشترک، پس از افزایش تنش‌ها با چین

6 خرداد 1399 ساعت 13:35

درگیری و تنش بین هند و چین بر اثر ساخت و سازهای صورت گرفته در نزدیکی خط کنترل در مرز مشترک شدت گرفته است. چین از هند خواسته که مراقب تحرکاتش باشد و نسبت به توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مرزی هشدار داده است.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش هند تصمیم گرفته است به عنوان نشانی بر خطرناک بودن وضعیت، نیروهای بیشتری را در بخش میانی "خط کنترل واقعی" ۴ هزار کیلومتری که هند و چین را از هم جدا می‌کند، مستقر کند. این در حالی است که انتظار می‌رفت دو کشور پس از اینکه چین خواستار مشورت در مورد اختلافات مرزی شد، در بخش میانی مرز به توافق برسند.
افراد آشنا به وضعیت منطقه گفته‌اند که پس از گزارش حضور فزاینده سربازان ارتش آزادی‌بخش خلق چین در منطقه "گولدانگ"، سربازان هندی بیشتری به مناطق مرزی "اوتاراخند" اعزام شدند.
سایت خبری "ایندین اکسپرس" هند به نقل از یک مقام ارشد دفاعی نوشته است که استقرار نیروها در "هارسیل" به دنبال گزارش‌ها مبنی بر افزایش تعداد نیروهای چینی در بخش مقابل شدت یافته است.
در منطقه "لداخ"، جایی که درگیری کنونی در آخرین هفته ماه آوریل از آنجا نشأت گرفت، ارتش هند نظارت پهپادها را افزایش داده تا به محل حرکت سربازان چینی در منطقه کنترل مرزی چشم داشته باشد.
این مقام دفاعی همچنین افرود که "اقدامات تقویتی در منطقه مناقشه‌برانگیز "دره گالوان" از پیشتر آغاز شده‌اند؛ جایی که چین پس از ادعای پکن مبنی بر پیشروی هند از مرز و ساخت دیوار دفاعی، حدود ۱۰۰ چادر بنا کرده و ماشین‌آلات سنگین و سربازان بیشتری آورده است".
منابع دفاعی همچنین اعلام کرده‌اند که ششمین دیدار بین فرماندهانی از هر دو ارتش هند و چین نیز بی‌نتیجه مانده است.
این بن‌بست و بلاتکلیفی با وجود درگیری خشونت‌آمیز سه هفته پیش در کرانه شمالی بخش "پانگونگ" و "سیکیم" که سربازانی از هر دو طرف را به شدت مجروح کرد، به قوت خود باقی است. از زمان درگیری شدید در ۵ ماه مه (۱۶ اردیبهشت)، بین نیروهای گشت‌زنی هر دو طرف درگیری‌هایی رخ داده است.


 


کد مطلب: 424855

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424855/اعزام-سربازان-هندی-بیشتر-مرز-مشترک-افزایش-تنش-ها-چین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com