تاریخ انتشارسه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۲۴۷۹۱
مثبت اعلام شدن تست کرونای اعضای چند تیم لیگ برتری موجب شده که اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا امروز تشکیل جلسه دهند تا درباره شروع مسابقات فوتبال از 29 خردادماه تصمیم گیری کنند.
۰
plusresetminus
مثبت شدن تست کرونای اعضای چند تیم لیگ برتری/شروع مسابقات فوتبال از 29 خرداد به قوت خود باقی‌است؟!
به گزارش بلاغ، در شرایطی ه طبق اعلام قبلی مسئولان سازمان لیگ قرار است مسابقات فوتبال از 29 خردادماه آغاز شود، مثبت اعلام شدن تست تعدادی از اعضای باشگاه‌های فوتبال، موجی از نگرانی را نزد اهالی ورزش بوجود آورده است. از سه روز گذشته و با آغاز دور تازه تمرینات تیم‌ها، اخباری مبنی بر ابتلای برخی از اعضای تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران به ویروس کرونا منتشر شد. باشگاه سایپا به اصرار سرمربی تیم اولین مجموعه‌ای بود که اعلام کرد یک بازیکن جوان تیم به کووید ۱۹ مبتلا شده است.

 پس از آن روز جمعه باشگاه گل گهر سیرجان از درگیری ده عضو این تیم با ویروس کرونا خبر داد و سپس نوبت به تراکتور‌سازی رسید که اعلام کند ۴ بازیکنانش درگیری این ویروس هستند. همچنین باشگاه پرسپولیس نیز که به دلیل شرایط در جدول از مهم‌ترین مدافعان شروع مجدد در لیگ به شمار می‌آید به شایعات واکنش نشان داد و اعلام کرد دو عضو اطرافیان تیم به کرونا مبتلا شده‌اند.

با انتشار این اخبار خبرنگاران ورزشی تلاش خود را برای کشف اسامی مبتلایان به کرونا آغاز کردند، این در شرایطی است که باشگاه‌ها و سازمان لیگ برتر تمایلی به این کار ندارند و این بر خلاف اتفاقی است که در در سایر کشورها رخ داده و اسامی مبتلایان به سرعت منتشر شده که در این بین آنها نام فوتبالیست‌های نامداری مثل پائولو دیبالا نیز وجود دارد.

بر اساس اعلام برخی منابع خبری تا به امروز این تیم‌ها در ترکیب شان افراد مبتلا به کرونا وجود دارد:
* پرسپولیس: تدارکاتچی قدیمی و معروف تیم و یکی از دستیارانش.
* گل گهر: دو مهاجم تاثیرگذار و یک‌هافبک به همراه اعضای تدارکات.
* تراکتور: یک مدافع و دو‌هافبک دفاعی.
* سایپا: یک بازیکن جوان تیم با سابقه دعوت به تیم امید.

ویسی: پروتکل‌های وزارت بهداشت اجرایی نیست
وجود بازیکنان مبتلا به کرونا در برخی تیم‌ها موجب شد صدای معترضان نسبت به شروع مسابقات فوتبال بلندتر از قبل شود. دیروز عبدالله ویسی سرمربی تیم پیکان گفت: من فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک نه تنها تعداد این بازیکنان بیشتر خواهد شد بلکه اوضاع به جاهای باریک هم کشیده می‌شود.

کرونا بیماری بسیار خطرناکی است و ادامه این روند کار برای فوتبالیست‌ها سخت می‌شود. تیم‌ها وقتی به مسافرت بروند اوضاع بدتر هم خواهد شد. ما نمی‌توانیم به هتلی که می‌رویم یا از اتوبوسی که استفاده می‌کنیم یا حتی از پروازی که به آن سوار می‌شویم مطمئن باشیم که پاک است. جان همه در خطر است و حالا باید مسئولان به این مسائل رسیدگی کنند. بهتر است درباره شروع لیگ کارشناسی شده‌تر فکر شود.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این سؤال که آیا پروتکل اعلامی از سوی وزارت بهداشت را مطالعه کرده است یا خیر؟ گفت: پروتکل بسیار خوبی صادر شد و کاملا بهداشتی است اما در فوتبال ایران قابل اجرا نیست. ما باید پرواز چارتر بگیریم که فکر می‌کنم با بودجه‌ای که در اختیار داریم هیچ وقت چنین کاری را نمی‌توانیم انجام بدهیم. گفته‌اند هر بازیکن باید یک اتاق مجزا داشته باشد که این را هم نمی‌توانیم تامین بکنیم. خیلی از مسائل دیگر هم وجود دارد نظیر اینکه چند روز یکبار تست کرونا گرفته شود. البته حتی اگر تست کرونا هم چند روز یک بار گرفته شود آیا تضمینی وجود دارد که بازیکنی بعد از گرفتن تست به کرونا مبتلا نشود؟ من روز گذشته تست دادم. شاید از دیروز تا به الان به کرونا مبتلا شده باشم و الان ناقل بیماری باشم. هیچ تضمینی برای این مسئله نیست.

سرمربی تراکتور:بازیکنانم از تمرین کردن می‌ترسند
دیروز ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتورتبریز هم گفت: با توجه به مشکوک بودن تست غربالگری 4 بازیکن تراکتور، بازیکنان من می‌ترسند به تمرین بیایند و حق هم دارند زیرا به هر حال مهم‌تر از سلامتی چیزی نیست. به زودی تکلیف تمرینات ما مشخص می‌شود و شاید حتی مجبور به قرنطینه باشیم.

الهامی همچنین اضافه کرد: ما یک ماه است که به صورت مداوم به سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرده‌ایم برگزاری ادامه بازی‌ها کار خطرناک و پرریسکی است اما آنها زیر بار نرفتند و ما مجبور به تمکین شدیم. الآن بیش از ۱۰ بازیکن گل‌گهر مشکوک به کرونا هستند و همین می‌تواند جان بسیاری را به خطر بیاندازد. بازیکنان من می‌ترسند به سر تمرین بیایند و حق هم دارند زیرا خانواده‌هایشان شرایط ویژه‌ای دارند و من هم نمی‌توانم با توجه به این اتفاقات مجبورشان کنم. امیدوارم این باعث شود تا سازمان لیگ و فدراسیون تصمیم بهتری بگیرند.

تصمیم ستاد مبارزه با کرونا چیست؟
این نگرانی‌ها موجب شد ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند امروز جلسه‌ای را در فدراسیون پزشکی-ورزشی با مسئولان این فدراسیون برگزار خواهد کرد. در این جلسه مهرشاد پورسعید عضو ستاد مقابله با کرونا، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی-ورزشی و همچنین دکتر مرادی حضور خواهند داشت و افراد حاضر در این جلسه به هم فکری و تصمیم گیری درخصوص بازیکنانی تست PCR‌ آنها مثبت شده و همچنین تیم‌های فوتبال می‌پردازند.

اهالی فوتبال باید منتظر نظر ستاد مقابله با کرونا باشند اما تردیدی وجود ندارد که فوتبال باید به کرونا عادت کند زیرا پیش‌بینی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که مردم باید پاییز و زمستان پیش رو را هم با این ویروس سر کنند و طبیعتاً زندگی همه مردم تحت تاثیر کرونا قرار خواهد داشت. بنابراین حالا که قرار است چند ماه آینده را هم مردم با کرونا کنار بیایند و زندگی کنند، بهتر است مسئولان فوتبالی هم به فکر تدبیری درست برای ادامه بازی‌ها با رعایت نکات بهداشتی باشند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷