کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزی که آژاکس برای آخرین بار قهرمان اروپا شد

4 خرداد 1399 ساعت 14:50

در چنین روزی تیم فوتبال آژاکس توانست با هنرنمایی بازیکن جوان خود قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.



به گزارش بلاغ، در چنین روزی تیم فوتبال آژاکس که معمولا به تیمی بازیکن ساز در فوتبال اروپا و جهان معروف است و بازیکنان زیادی را از آکادمی خود پرورش داده است توانست به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد.
آژاکس توانست ۲۵ سال قبل در سال ۱۹۹۵ به فینال لیگ قهرمانان راه یابد و در دیدار نهایی نیز با یک گل میلان ایتالیا را از پیش روی برداشت. پاتریک کلایورت مهاجم ۱۸ ساله تیم هلندی توانست با گلزنی در این دیدار تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شود که موفق به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان می‌شود. 
این تیم هلندی در دهه ۷۰ توانست فوتبال اروپا را به سیطره خود دربیاورد و ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و در نهایت در فصل ۹۵-۱۹۹۴ برای چهارمین و تا امروز آخرین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. 
قهرمان ۳۴ دوره لیگ هلند سال گذشته نیز در آستانه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود ولی در ثانیه‌های پایانی برابر تاتنهام کم آورد و از رسییدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بازماند. 
لوئیس فان خال توانست در سال ۱۹۹۵ آژاکس را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند و در آلمان و اسپانیا در بایرن مونیخ و بارسلونا مربیگری کرد و در جام جهانی برزیل نیز با هلند در رده سوم ایستاد.
 


کد مطلب: 424555

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424555/روزی-آژاکس-آخرین-بار-قهرمان-اروپا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com