تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۲۳۹۳۳
تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که جهان همچنان با همه‌گیری آن دست و پنجه نرم می‌کند اکنون به پنج میلیون نفر نزدیک شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.
تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۲۴ هزار و ۹۷۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای چهار میلیون و ۹۸۹ هزار و ۲۷۰ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
از میان دو میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۰۸ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۷۷ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۴۵ هزار و ۴۳۱ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.
همچنین از میان دو میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۵۳ مورد پرونده مختومه این بیماری، یک میلیون و ۹۵۹ هزار و ۱۹۱ مورد، معادل ۸۶ درصد از کل موارد بهبود یافته و تنها ۳۲۴ هزار و ۹۶۲  مورد معادل ۱۴ درصد از موارد جان باخته‌اند.
تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.
آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین روسیه و اسپانیا به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۳ مبتلا، ۹۳ هزار و ۵۳۳ قربانی
۲.  روسیه ۲۹۹ هزار و ۹۴۱ مبتلا، ۲۸۳۷ قربانی
۳. اسپانیا ۲۷۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا، ۲۷ هزار و ۷۷۸ قربانی
۴. برزیل ۲۷۱ هزار و ۸۸۵ مبتلا، ۱۷ هزار و ۹۸۳ قربانی
۵. انگلیس ۲۴۸ هزار و ۸۱۸ مبتلا، ۳۵ هزار و ۳۴۱ قربانی
۶. ایتالیا ۲۲۶ هزار و ۶۹۹ مبتلا، ۳۲ هزار و ۱۶۹ قربانی
۷. فرانسه ۱۸۰ هزار و ۸۰۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۲ قربانی
۸. آلمان ۱۷۷ هزار و ۸۲۷ مبتلا، ۸۱۹۳ قربانی
۹. ترکیه ۱۵۱ هزار و ۶۱۵ مبتلا، ۴۱۹۹ قربانی
۱۰. ایران ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۷۱۱۹ قربانی
طبق این گزارش، همچنین کشورهای هند با ۱۰۶ هزار و ۸۸۶ مبتلا، پرو با ۹۹ هزار و ۴۸۳ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۶۵ مبتلا، کانادا با ۷۹ هزار و ۱۱۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۵۹ هزار و ۸۵۴ مبتلا، بلژیک با ۵۵ هزار و ۷۹۱ مبتلا و مکزیک ۵۴ هزار و ۳۴۶ بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل شیلی، پاکستان، هلند، قطر، اکوادور، بلاروس، سوئد، سوئیس، پرتغال، سنگاپور، بنگلادش، امارات متحده عربی و ایرلند هستند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما