وداع ماندران با شهدای گمنام در اربعین حسینی/

پیکر پاک شهدای گمنام در مازندران به خاک سپرده شد

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۲۳۳
در اربعین حسینی، پیکر دو شهید گمنام بر دستان امت حزب‌الله و همرزمان شهید تشییع و به خاک سپرده شد.
۰
plusresetminus
 
به گزارش بلاغ از شهرستان نور؛همزمان با اربعین حسینی پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از محل سپاه پاسداران ناحیه نور بر روی دستان همرزمان و شهروندان شهیدپرور به محل تدفین دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس نور تشییع و به خاک سپرده شدند.
این شهدای گمنام که از سرور و سالار شهدا الگو گرفته و از دین جدش دفاع کردند تا به رهبری امام راحل حیات دوباره به اسلام ناب محمدی (ص) ببخشند با ایثار جان و خون خود در اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)میهمان آن حضرت شدند تا بر سر سفره اهل بیت رزق کنند.
این دو شهید گمنام 20 و 22 ساله بودند که یکی از آنان عضو لشکر88 زاهدان بوده و در درگیری با دشمن در بیست و هفتم تیرماه سال 1366  در ارتفاعات 363 سومار به شهادت رسید و پیکر مطهرش توسط گروه تحقیق و تفحص در نوزدهم فروردین 90 کشف شد.
شهید دوم نیز از پاسداران انقلاب اسلامی و عضو لشگر 25 کربلای مازندران بوده که در عملیات والفجر هشت در بیستم بهمن ماه 1364 به شهادت رسید و پیکر مطهرش توسط گروه تحقیق و تفحس در نوزدهم فروردین سال جاری کشف شد. 
  
* یادمان‌های شهدا برای حفظ تاریخ کشور ضرورت است
رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس نور به‌عنوان میزبان در سخنان کوتاهی بیان داشت: ما امانت‌دار رسالت‌هایی هستیم که وظیفه ما را سنگین‌تر و روشن‌تر کرد.
حمیدرضا صادقی تبعیت از ولایت فقیه و راه شهدا را یکی از رسالت‌ها ذکر کرد و گفت: حضور نمایه‌های ایثار در مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های دوره تکمیلی تحصیلی از ضرورت‌ها است و زمینه‌ساز مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی می‌شود.
وی یادمان‌های شهدا برای حفظ تاریخ کشور و تکریم اسطوره‌های گذشت در کشور و دانشگاه‌ها را ضرورت دانست و افزود: تصویر تاریخ جنگ برای نسل‌های فعلی و آتی برای نسلی که خاطره جنگ را ندارند و ندیدند از رسالت‌های ما در ایجاد این یادمان‌ها است.
صادقی بیان خاطرات دفاع مقدس را از دیگر رسالت‌های این تدفین ذکر کرد.
مردم قدرشناس و شهیدپرور نور نیز در محفل حسینی در مسجد جامع شهر نور در کنار گلزار شهدای این شهرستان با پیکر دو شهید گمنام از شهدای هشت سال دفاع مقدس وداع کردند. 
  
* برخی از شهدا در گمنامی از انقلاب دفاع کردند
امام جمعه نور در این مراسم وداع بیان داشت: همه شهدای ما از جان خود گذشتند و خون خود را دادند ولی شهدای گمنام فقط جان خود و خون خود را ندادند بلکه نام و نشان خود را هم دادند و در گمنامی از انقلاب و نظام پاسداری و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.
حجت‌الاسلام سید حسین امیری تصریح کرد: شهدا با اهدای زندگی خود به ما زندگی بخشیدند، آنها خون دادند تا ما امروز امنیت و آرامش داشته باشیم.
وی به مظلومیت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: شما این شهدا را نمی‌شناسید، نمی‌دانید از کدام شهر و دیار هستند، فقط علم دارید شهدای این مرز و بوم هستند و اینگونه به استقبال و وداع آمدید و باشکوه تشییع خواهید کرد اما آنهایی که امام حسین(ع) را شهید کردند او را می‌شناختند، پدر و جدش را می‌شناختند ولی آن حضرت را شهید کردند و حتی به خاک نسپاردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴