کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش رئیس‌فدراسیون کشتی به حاشیه‌های انتخابی

نباید حقی از کسی ضایع شود/ محمدی به رفتارش ادامه دهد کنار گذاشته می‌شود!

24 ارديبهشت 1399 ساعت 2:54

رئیس‌فدراسیون کشتی بار دیگر با تاکید بر اجرای چرخه انتخابی یادآور شد که نباید در کشتی حقی از کسی ضایع شود.


به گزارش بلاغ، چرخه انتخابی کشتی آن‌قدر برای کشتی ایران مهم شده که تقریبا تمام اهالی کشتی به اظهار نظر درباره آن پرداخته‌اند. علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون که حامی شماره یک اجرای این طرح در کشتی ایران است، دیروز هم توضیحاتی را راجع به چرخه انتخابی ارایه کرد تا اهالی ورزش بهتر متوجه چند و چون این کار شوند.

دبیر دیروز گفت: همه چیز در این طرح دیده شده است و به دنبال این هستیم که حقی از کسی ضایع نشود، کشورهایی نظیر روسیه و آمریکا بر اساس طرح انتخابی که دارند توانسته‌اند در رقابت‌های جهانی و المپیک مدال‌های فراوانی را کسب کنند و اگر ما نیز با هم باشیم و این طرح را اجرا کنیم جایگاه کشتی ما در سال‌های آینده بهتر خواهد شد و قطعاً این طرح ماندگار می‌شود.

وی افزود: حتماً از نظرات استفاده می‌کنم و مشورت پذیرم اما تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم، در چند روز گذشته رویکردی علیه انستیتو کشتی در فضای مجازی شکل گرفت که خوب نبود، چراکه همان‌طور که گفتم دلیل نمی‌شود که آنها در کار تحلیل و کارشناسی کشتی خوب نباشند. من به کار سیستماتیک و سلسله مراتب اعتقاد دارم و کاری که به شخصی واگذار می‌کنم از همان شخص هم دنبال می‌کنم، چند کار را به انستیتو واگذار کردم که طرح چرخه انتخابی یکی از آنها بود و باید بگویم که کارهای بزرگتری نیز بر عهده انستیتو گذاشته ام که در راه است.

دبیر تصریح کرد: ما ادعا نمی‌کنیم که کارمان درست است و هنوز چیزی را تصویب نکردیم و نظرات دیگران را می‌گیریم و به همین منظور از کشتی‌گیران، مربیان و قهرمانان دعوت کردیم که نظر خود را در مورد این طرح بدهند. اکثراً به صورت شفاهی نظرات خود را به ما داده‌اند اما چند نفری هم مکتوب فرستاده‌اند. به‌عنوان مثال علیرضا حیدری از قهرمانان المپیک و جهان ما راجع به این طرح نوشته که دست مربیان در آن باز است.

رئیس‌فدراسیون کشتی در مورد اتفاقات اخیر پیرامون چرخه انتخابی گفت: مربی تیم ملی حتماً نباید قهرمان المپیک باشد. من بدون تعارف در کشتی از همه کمتر می‌فهمم اما فوق‌العاده مشورت پذیرم و از همه حتی آنهایی که مخالف هستند استفاده می‌کنم. همه ما بخاطر کشتی دور هم جمع شده ایم و اگر کشتی بالا برود همه ما به آن افتخار می‌کنیم. حتماً هر کاری که سر و صدا زیاد داشته باشد کار خوبی است. من اگر دیکتاتور بودم چرخه انتخابی را ابلاغ می‌کردم اما چند هفته است که با همه می‌نشینیم و صحبت‌هایشان را می‌شنویم.

وی در تشریح چرخه انتخابی افزود: این طرح خیلی بررسی و چکش کاری شده و شاید ایراداتی هم وارد باشد ولی تمام سعی ما این بود بهترین و عادلانه‌ترین راه را تدوین کنیم. اگر قرار است یکی به این چرخه انتقاد کند خودم هستم چرا که مدام باید کشتی‌گیران را به تورنمنت بفرستیم. اما به نفع کشتی است و من آن را قبول کردم. فشار مالی آن روی من است اما اشکال ندارد و قطعاً در دراز مدت کشتی ما را تکان خواهد داد. اگر دیکتاتور بودم بدون آنکه کسی بداند آن را به مجمع می‌بردم و تصویب می‌کردم.

گلایه از غلامرضا محمدی
دبیر در ادامه به غلام محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که اقدام به ترک جلسه بررسی چرخه انتخابی کرد اشاره کرد و گفت: محمد بنا واقعاً مشکل شخصی داشت، اما یک مربی ما واقعاً بد رفتار کرد و تعارف هم ندارم. حتماً گله مندیم و هیچ تعارفی هم ندارم و باید حتماً جوابگو باشد اما محمد بنا مشکل شخصی داشت تا اینکه روز دوشنبه آمد.

وی بار دیگر با اظهار ناراحتی از رفتار غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از دست سرمربی کشتی آزاد ناراحتم و اگر ادامه بدهد با او قطع همکاری می‌کنم. وقتی سیستم داریم باید همه چیز سر جای خودش باشد.

چراغ سبز به بازگشت رضا یزدانی
رئیس‌فدراسیون کشتی در ادامه این نشست از اعلام آمادگی رضا یزدانی برای حضور در میادین خبر داد و گفت: همه کشتی‌گیران اگر توانایی دارند می‌توانند طبق قانون وارد چرخه انتخابی شوند. رضا یزدانی هم هفته پیش گفت می‌خواهم کشتی بگیرم. او قهرمان بزرگی است که امیدوارم موفق باشد.

تمام مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم باید در قهرمانی کشور، کشتی بگیرند تا طبق قانون وارد چرخه انتخابی شوند. علیرضا کریمی نیز که به یک وزن بالاتر آمده چون آسیب دیده باید عادلانه درخصوص او تصمیم گرفت. بنابراین او می‌تواند پس از کسب آمادگی با نظر سرمربی تیم ملی وارد چرخه شود و نیازی نیست حتماً از قهرمانی کشور ورود کند.
 


کد مطلب: 422743

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/422743/نباید-حقی-کسی-ضایع-شود-محمدی-رفتارش-ادامه-دهد-کنار-گذاشته-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com