تلفات کرونا در آمریکا از مرز 78 هزار نفر گذشت

ترامپ: همه به عنوان الگو به ما نگاه می‌کنند!

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۲۲۲۳۶
در حالی که کرونا در آمریکا بیش از 78 هزار فوتی بر جای گذاشته و روز به روز نیز بر تعداد مرگ‌ها اضافه می‌شود، رئیس‌جمهور این کشور ادعا کرد که آمریکا الگوی کشورهای دیگر در مبارزه با کرونا است!
۱
plusresetminus
ترامپ: همه به عنوان الگو به ما نگاه می‌کنند!
به گزارش بلاغ، داده‌های وبگاه «ورلد اومتر» نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز، از چهار میلیون و 30 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز متاسفانه به 276 هزار و 498 نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این وبگاه، آمریکا همچنان با یک میلیون و 322 هزار مبتلا و 78 هزار و 616 فوتی، در صدر جدول جهانی مبتلایان و فوتی‌های کرونا قرار دارد.

بحران کرونا زیر سایه مدیریت فاجعه‌بار«دونالد ترامپ»، اقتصاد این کشور را در آستانه فروپاشی قرار‌داده، شمار بیکاران را در این کشور به 40میلیون نفر رسانده، ناوهای جنگی آمریکا را زمین‌گیر و هزاران نظامی این کشور را نیز درگیر خود کرده است. علاوه‌بر آنها، کرونا به کاخ سفید و یک قدمی ترامپ نیز رسیده است.

روز جمعه خبر رسید، پیشخدمت مخصوص ترامپ نیز به کرونا مبتلا شده است. همچنین، اسناد وزارت امنیت داخلی آمریکا که به رسانه‌ها درز پیدا کرده، نشان می‌دهد 11 نفر از اعضای سرویس مخفی آمریکا، که وظیفه آنها حفظ جان ترامپ و اعضای خانواده‌اش است، در حال حاضر به کرونا مبتلا هستند.طبق این اسناد، ۲۳ نفر دیگر از اعضای سرویس مخفی هم قبلا به این بیماری مبتلا شده و بهبود یافته‌اند.  اما، وضعیت به هم ریخته آمریکا زیر سایه کرونا و فوت نزدیک به 80 هزار شهروند این کشور در حالی است که رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه در اظهار نظری عجیب، مدعی شد که کشورهای دیگر آمریکا را به عنوان پیشرو در مقابله با کرونا می‌دانند. ترامپ در جمع تعدادی از نمایندگان کنگره گفت: «ما در موقعیتی قرار داریم که همه چیز را باید دوباره آغاز کرده و اقتصاد را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا دوباره بسازیم. باید اقتصاد کشور باز‌سازی شود، در غیر این صورت شاهد فروپاشی کشور خواهیم بود». وی درباره مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نیز گفت: «سران کشورهای خارجی به ما به عنوان پیشرو در جهان می‌نگرند».

بدترین دوران تاریخ آمریکا
«برنی سندرز » سناتور برجسته دموکرات نیز روز جمعه با انتقاد شدید از مدیریت فاجعه‌بار ترامپ در بحران کرونا گفت، آمریکا احتمالا با بدترین لحظه از زمان «جنگ‌های داخلی» رو‌به‌روست.

به گزارش ایسنا، سندرز به «ام اس ان بی‌سی» گفت: شاید ما در بدترین لحظه تاریخ آمریکا از زمان جنگ داخلی تا کنون، قرار داشته باشیم. ما در لحظه بسیار بسیار وحشتناکی به سر می‌بریم. مردم به گونه‌ای لطمه می‌بینند که ما هرگز در طول حیات خودمان ندیده‌ایم و ما برای توقف این فرایند هم شخصی را داریم که به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا بسیار غیرمسئولانه رفتار می‌کند و اصلا واقعیت کنونی را درک نمی‌کند و این واقعا دردآور است. سندرز گفت، دولت آمریکا باید تضمین پرداخت حقوق کارگران و پرداخت ماهانه ۲۰۰۰ دلار در ماه به آمریکایی‌ها را اولویت قرار دهد تا بدین ترتیب، از تبعات فشارهای اقتصادی ناشی از این ویروس بکاهد؛ ویروسی که به تعطیلی کسب و کارها و بیکاری فراگیر منجر شده است. سندرز در پیامی در توئیتر نیز با ‌اشاره به بدترین نرخ بیکاری در آمریکا از زمان رکود بزرگ، نوشت: «این چیزی است که اقتصاد فاسد و متقلب به آن شباهت دارد: بازار سهام: بهترین سود ماهیانه در 33 سال اخیر، بیکاری: بدترین نرخ از زمان رکود بزرگ».سندرز در ادامه پیام توئیتری نوشت: «ما باید به طور پایه‌ای این اقتصاد را تغییر دهیم. مدیران وال استریت نباید از این درد و رنج بسیار سود ببرند».نرخ بیکاری در آمریکا برای ماه آوریل(فروردین) به 14.7 درصد رسید که بالاترین آمار از زمان رکود بزرگ در سال‌های دهه 1930 بوده است.

جنایت در حق سالمندان انگلیس
کمیسیون کیفیت مراقبت انگلیس گزارش‌هایی را دریافت کرده که بر اساس آنها، بیمارستان‌ها در موارد متعدد، بیماران کرونایی سالخورده را بدون آنکه خودشان از بیماری مطلع باشند، به خانه سالمندان بازگردانده‌اند. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در این باره گزارش داد، به کمیسیون کیفیت مراقبت (سی‌کیوسی) گفته شده چند بیمارستان مراجعان خود را با وجود اینکه شک داشتند و یا حتی می‌دانستند بیمار هستند، برگردانده‌اند و متاسفانه این اقدام باعث شده در خانه‌های سالمندان این بیماری شیوع بیشتری پیدا کند و جان ساکنان آسیب‌پذیر را بگیرد. کارکنان این مراکز هم که از بیمار بودن افراد اطلاع نداشتند، از تجهیزات حفاظت شخصی کافی استفاده نمی‌کردند، یا تدابیر لازم برای کنترل بیماری اتخاذ نمی‌شد.

انگلیس با بیش از ۲۱۱ هزار مبتلا، چهارمین کشور درگیر این بیماری در جهان بعد از آمریکا، اسپانیا و ایتالیا است. تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر هم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در انگلیس جان خود را از دست داده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰