توزیع مرحله دوم کمک‌های مومنانه در دیار علویان آغاز شد؛

تجلی کریمانه احسان مازندرانی‌ها در ماه خدا/کمک مومنانه جلوه رحمت مردم به یکدیگر

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۲۲۱۸۳
مردم دیار علویان، یکبار دیگر از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، آستین همت رابالا زدند تا سفره خانواده‌های آسیب دیده از کرونا به برکت ماه خدا رنگین شود؛ باید گفت همدلی حاصل از کمک‌های مومنانه، آن هم در ماه خدا، تجلی تمام رخ شکوه احسانی کریمانه را در جای جای مازندران به نمایش گذاشته است.
۰
plusresetminus
تجلی کریمانه احسان مازندرانی‌ها در ماه خدا/کمک مومنانه جلوه رحمت مردم به یکدیگر
به گزارش بلاغ، عصر امروز طی مراسمی در مصلای مرکز مازندران ، توزیع کالاهای معیشتی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرهای مازندران آغاز شد.

 این مراسم که با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران، حسن‌نژاد معاون سیاسی، فرماندار ساری و تنی چند از مسئولان شهری و استانی همراه بود.

آری، ساکنان دیار علویان، این بار نیز همچون گذشته، یکبار دیگر، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، آستین همت رابالا زده‌اند تا سفره خانواده‌های آسیب دیده از کرونا به برکت ماه خدا رنگین شود.

باید گفت همدلی حاصل از کمک‌های مومنانه، آن هم در ماه خدا، تجلی شکوه احسانی کریمانه را به نمایش گذاشت تا متمکنین، مواسات را به معنای واقعی به تصویر بکشند.

آری، این دست‌های مهربان و بخشنده  من و توست که هر روز، رنگی دل‌انگیزتر از دیروز به رزمایش همدلی  می‌بخشد و سخاوت ناتمام مردمان این دیار را با یک اشاره رهبری به رخ جهانیان می‌کشد.

رهبرا! از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن

 سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در مراسم توزیع کالاهای معیشتی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در مازندران اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و اشاره ایشان به انجام رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، مردم و بسیجیان استان مازندران گفتند: «رهبرا! از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن».

وی افزود: مردم مازندران واقعا همت کردند و صحنه‌هایی که ما در جای جای استان در این ایام دیدیم، ما را به 40 سال قبل می‌برد و جلوه‌های بسیار زیبایی از همت مردم را به تصویر می‌کشید.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: طی 15 روز از نیمه شعبان تا ابتدای ماه رمضان، در 56 شهر، 22 شهرستان، بیش از 200 حوزه مقاومت بسیج و بیش از دو هزار و 500 پایگاه مقاومت، کارهای بسیار عالی انجام شد.

بابایی ادامه داد: مردم، نهادهای مردم نهاد، مسئولان، خیرین، هیئت‌های مذهبی و ائمه جمعه پای کار آمدند و کار را کارستان کردند.

توزیع 101 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه

وی با بیان اینکه آمارهایی که اعلام می‌کنم مربوط به اقداماتی با محوریت سپاه و بسیج است و بی شک خیلی‌ها در این استان به صورت گمنام اقدام به توزیع این بسته‌ها کردند؛ گفت: 101 هزار بسته معیشتی در مرحله اول این رزمایش در مازندران توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون تلاش شد تا 101 هزار بسته معیشتی دیگر تهیه و فراهم شد تا از امروز کار توزیع این اقلام در سراسر استان آغاز شود.

این مسئول تصریح کرد: مرحله سوم این رزمایش از فردا آغاز می‌شود و در روز عید سعید فطر، شاهد تجلی با شکوه‌تر این همت عالی مردم استان باشیم.

توزیع 120 هزار افطار و سحری در مازندران

بابایی عنوان کرد: در کنار توزیع اقلام بسته‌های معیشتی، جلوه‌های دیگری را نیز داشتیم که طرح ریزی توزیع 120 هزار افطار و سحری از این نمونه است که نیمی از آن توسط هیئت‌های مذهبی، بسیج مداحان و دانشجویی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این مواسات و همدلی بسیار ارزشمند است؛ متذکر شد: امیدواریم مازندرانی‌ها اعلام کنند که همه ساله در ماه خدا، با محوریت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) می‌خواهند این رزمایش را ادامه بدهند.

رزمایش کمک مومنانه جلوه رحمت مردم به یکدیگر

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم با قدردانی از حضور پر شور مردم و سپاه در لبیک به فرمان رهبری، اظهار کرد: مردم مازندران به دعوت مقام معظم رهبری لبیک اجابت گفتند و چه زیبا وارد صحنه کار شدند و این جلوه زیبا از مواسات، همدلی و کمک مومنانه را در این رزمایش به تصویر کشیدند.

وی افزود: در شام ولادت امام بزرگوار، امام حسن مجتبی(ع) مرحله دوم این رزمایش با رمز نام مقدس این امام کریم آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: همه مردم، ائمه جمعه، استاندار، فرمانداران، فرماندهان سپاه، بسیجیان و اقشار گوناگون، پای کار آمدند تا این رزمایش، عملی شود.

امام جمعه مرکز استان تصریح کرد: این نکته را باید به مردم عزیز مازندران بگویم که خداوند چون خودش رحمان و رحیم است، هر جا که جلوه رحمت و داسوزی باشد، شادمان می‌شود و از هر چه بی رحمی و سنگدلی است خداوند بیزار است.

رزمایش همدلی جلوه وحدت میان مردم و امت است

محمدی‌لائینی ادامه داد: لذا جایی که خداوند رحمتی نبیند، رحمت و ترحمی نمی‌کند و این رزمایش از آن جهت که جلوه رحمت مردم است و آن‌هایی که دارند به نیازمندان کمک می‌کنند، انفاق می‌کنند؛ از این لحاظ برای خداوند بسیار قابل قبول است.

وی گفت: خداوند به وحدت توصیه کرده است و هر جا جلوه وحدت باشد، آن‌جا ریز گاه رحمت خداست و این رزمایش جلوه‌ای از وحدت میان امام و امت است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران اعلام کرد: امیدواریم به برکت این رحمت و وحدت، خداوند این بلا را از سر مردم ما مرتفع کند و توفیق این را داشته باشیم تا مرحله سوم این رزمایش را در پایان ماه رمضان در شب رحمت عید فطر زیباتر از مراحل قبل شاهد باشیم.

توزیع 40 هزار بسته معیشتی از ابتدای رزمایش کمک مومنانه

عباسعلی رضایی فرماندار ساری نیز در پایان این مراسم اظهار کرد: مردم  مازندران نیز بکبار دیگر به فرامین مقام معظم رهبری جانانه لبیک گفتند و در مرحله سوم شاهد کمک‌ها و حضور باشکوه‌تر از گذشته باشیم.

وی افزود: شهرستان ساری نیز با مشارکت مردم و پای کار آمدن تمام دستگاه‌ها، خیرین، بخشداران، دهیاران، بسیجیان و آحاد و اقشار گوناگون در مرحله اول 21 هزار بسته معیشتی جمع‌آوری و توزیع شد.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز 19 هزار بسته معیشتی کالا جمع آوری و تقدیم نیازمندانی شد که از سوی پایگاه‌های مقاومت شناسایی شده بودند.

گفتنی است توزیع مرحله دوم کمک‌های مومنانه در تمامی شهرهای مازندران آغاز شده است و با پایان یافتن توزیع این اقلام طی روز جاری، کار جمع آوری بسته‌ها و کمک‌های نقدی برای مرحله سوم این رزمایش از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴