تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۲۲۱۷۵
۰
plusresetminus
شهر سرداران شهید نه رنگ شهدایی دارد نه بویش را . . .
به گزارش بلاغ، قائم‌شهر شهر سرداران شهیدی چون مزدستان، بلباسی، خنکدار، عمویی، شیرسوار، گلزاده، یحیایی، باقرزاده، وکیل‌زاده، روحی، بهداشت و بزرگانی دیگر است که از آن ها تنها اسم‌شان در برخی ذهن‌ها و بعضاً یادواره‌ها مانده است.

کوچه های شهر که نام‌شان را به یاس و تلار تغییر دادند، المان های شهری که جایشان را چرخ دنده و چیزهای دیگر گرفته است، نقاشی های دیواری هم که تنها عکس محمدبلباسی و صادق مزدستان در دو نقطه شهر وجود دارد و دیگر هیچ، بیلبورد های شهر هم که جای جولان دادن شرکت‌های تبلیغاتی است و هرکه پول داشته باشد تصویر و نامش برروی شهر زده می‌شود، پس کجایند یاد شهدای عزیزمان . . .

در برنامه ها و یادداشت‌های مختلفی در سال‌های اخیر خواستیم تا المانی خاص یا حتی موزه دفاع مقدسی یا نصب تمثال شهید در مرکزیت شهر صورت بگیرد، اما گوشی بدهکار نبود، شوراهای مختلفی آمدند و رفتند شهرداران زیادی هم آمدند و رفتند، اما تنها جز سردیس علاالدینی، بلباسی، کهنسال و نقاشی مزدستان و بلباسی دیگر چیزی در شهر ندیدیم .

چرا اینقدر شهدای‌مان مظلوم هستند که این گونه باید تنها شهر مزین به نام قائم آل محمد(عج) هیچ نشانی از ظهور حجت و تکریم از شهدا نداشته باشد؟!.

اکنون که دوستان پیج هفت‌تپه به آن اشاره کردند بازهم ما، هم‌صدا با آنان می‌گوییم که مسوولان عزیز کمی بدنبال وظایف و حقی که شهدا برگردن ما دارند نیز بروید.

البته گله بزرگ از دو فرزند شهید شهرمان، که اکنون بر مسند شورا تکیه داده‌اند، داریم که چرا برای این حرکت فرهنگی کاری نکردند.

امیراسدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷