تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۲۱۵۶۰
محموله کیت تشخیص کووید-۱۹ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور دیروز از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد آلمان صادر شد.
۰
plusresetminus
صادرات 40 هزار کیت ایرانی تشخیص کرونا به آلمان
به گزارش بلاغ به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مجری طرح و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان گفت: صبح دیروز ۱۶ اردیبهشت ماه یک محموله کیت تشخیص کووید ۱۹ شامل ۴۰ هزار تست ساخته این شرکت دانش‌بنیان از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد کشور آلمان ارسال شد.

بهروز حاجیان تهرانی با‌اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در زمینه تولید انواع کیت‌های تشخیص مارکرهای سرطانی، بیماری‌های عفونی، هورمونی و بیش از پنج نوع کیت بیوشیمی، اظهارداشت: تاکنون این محصولات به کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، بلژیک، برزیل، کره جنوبی و ترکیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه کیت‌های تولید شده این شرکت از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص تمام استانداردهای روز را دارد، خاطر نشان کرد: عملکرد این کیت‌های تشخیص کووید-۱۹مشابه نمونه‌های خارجی است و قادر است بیماری کووید-۱۹ را در بیماران مشکوک تشخیص دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه کیت‌های تشخیصی ساخته شده در این شرکت توانسته پروسه‌های پیچیده‌ای را برای اخذ مجوز در داخل کشور دریافت کند، از دریافت استاندارد CE اروپا برای این کیت‌ها خبر داد و افزود: تعداد سازندگان کیت تشخیص کووید-۱۹ حال حاضر دنیا حدود ۱۵۰ شرکت و مرکز تحقیقاتی است و بیشتر این شرکت‌ها در چین و آمریکا مستقر هستند و هنوز بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی نتوانسته‌اند این کیت تشخیصی را بسازند.

حاجیان با‌اشاره به ارسال محموله‌ای از کیت‌های تشخیص کووید-۱۹ به مقصد آلمان، ادامه داد: محموله‌ای که به آلمان صادر شد، شامل ۴۰ هزار تست تشخیص است ضمن اینکه ترکیه، اکوادور، برزیل و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که برای خرید کیت‌های ایران‌ساخت تشخیص بیماری ناشی از کرونا درخواست داده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴