تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۲۱۲۵۴
مجری و تهیه‌کننده برنامه «ثریا» فشارهای دولت علیه برنامه‌های انقلابی صداوسیما را عامل عدم پخش زنده و ضبطی شدن آنها معرفی کرد.
۰
plusresetminus
روایت مجری «ثریا» از فشار به برنامه‌های انقلابی صداوسیما
یه گزارش بلاغ، محسن مقصودی در برنامه «مکث» درباره علت ضبطی شدن برنامه «ثریا» و برخی دیگر از برنامه‌های سیما گفت: برنامه «ثریا» تحت فشار بود. هر هفته یا هر یک هفته درمیان نامه‌هایی از سوی دولت داشتیم به ویژه در چند ماه اخیر که فشار می‌آوردند و ما را به جواب دادن وامی‌داشتند. من یک روز از هفته را به پاسخگویی نامه‌های دولت اختصاص می‌دادم! دولت حتی در واکنش به مسائل ابتدایی هم نامه ارسال می‌کرد؛ مثلا در یکی از برنامه‌های ثریا، چند دانشجو آمدند و یک سری انتقادات معمولی را مطرح کردند، اما دولت همه را فهرست کرد و نامه فرستاد که چرا این انتقادات را در برنامه پخش کردید!

وی افزود: ما هم در هیچ کدام از موضوعات کارشناسانه محکوم نشدیم و همه را به طور منطقی جواب دادیم. اما شما خودتان را جای مدیر صداوسیما یا مدیر یک شبکه بگذارید، وقتی هر هفته علیه یک برنامه نامه‌نگاری شود و وقتی حجم فشار زیاد شود، تصمیمی گرفته می‌شود که ما هم به آن احترام می‌گذاریم.

مجری «ثریا» ادامه داد: جمع‌بندی ما این است که ضبطی شدن برنامه به مرور باعث خنثی شدن آن می‌شود. با این حال ما با کمک مدیران صداوسیما هشت سال به طور زنده برنامه داشتیم. مدیران مختلف در دوره‌های مختلف تحت فشار بودند.

مقصودی تصریح کرد: وقتی تبلیغات کنکوری یا تبلیغ فروشگاه‌های زنجیره‌ای زنده پخش می‌شود و می‌گویند «ثریا» یا برنامه‌های انقلابی دیگر ضبطی شود جای گلایه دارد.

وی اضافه کرد: ما آماده هستیم هر وقت برنامه زنده به درد می‌خورد، درخدمت باشیم، فعلا در حال مستندسازی هستیم.

تهیه‌کننده «ثریا» در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی برنامه «ثریا» دوباره به طور زنده پخش خواهد شد هم گفت: شاید تا 1400 ضبطی باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴