تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۳
کد مطلب : ۴۲۰۶۵۲
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افت قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام روزانه یک هزار تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری می‌کند و مقرر شده تا تعادل قیمت روند خرید ادامه یابد.
۰
plusresetminus
وزیر جهاد کشاورزی: روزانه 1000 تن مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری می‌شود
به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در ادامه سفر به خوزستان در نشستی با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان اتحادیه‌های مرغداری استان اظهار کرد: حمایت از تولید در بخش کشاورزی وظیفه این وزارتخانه است و تدابیر لازم برای تامین و ذخیره‌سازی نهاده‌های دام و طیور به ویژه ذرت اندیشیده شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به افت قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام روزانه یک هزار تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری می‌کند و مقرر شده تا تعادل قیمت روند خرید ادامه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی باید به عنوان یک فرآیند دیده و برای آن برنامه‌ریزی شود. پیشنهاد شده است برای حمایت از مرغداران نسبت به استمهال وام‌ های دریافتی آنان اقدام شود.

گفتنی است حسن عباسی معروفان؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، چند روز پیش گفت: طرح ضربتی خرید تضمینی مازاد تولید مرغ از یک اسفند سال ۹۸ آغاز شده و در بازار، تمام مرغ‌هایی که به فروش نرفته بود، جمع‌آوری و روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ تن مرغ از مرغداری‌ها خریداری شد که این رقم در گذشته روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ تن بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود نباید بگذاریم تولیدکنندگان متضرر شوند. بنابراین مرغ را از مرغداری‌ها با قیمت مصوب 12 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنیم و تا اطلاع ثانوی این خرید ادامه خواهد داشت. تا زمانی که مرغ مازاد در بازار وجود داشته باشد خرید تضمینی ادامه دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما