تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۲۰۵۱۹
دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با انتقاد از ثبت سفارش و واردات بی‌رویه شکر گفت: ممکن است تولید داخلی آسیب جدی ببیند.
۰
plusresetminus
دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر: واردات بی‌رویه شکر به تولید داخلی آسیب می‌زند
به گزارش بلاغ، بهمن دانایی با بیان اینکه قرار بود واردات شکر با نظارت انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر انجام شود، افزود: نظارت دقیق بر واردات شکر در سال گذشته موجب شد این کالا که با ارز ٤٢٠٠ تومانی وارد می‌شد براساس اهداف دولت در داخل توزیع شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر هرکس که مایل است اقدام به ثبت سفارش شکر می‌کند. شکرهایی که الان ثبت سفارش می‌شوند حدود دوماه دیگر وارد کشور خواهند شد که این همزمان با عرضه شکر تولید داخل به بازار خواهد بود و بازار را بر هم می‌زند.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تصریح کرد: متأسفانه الان نظارتی روی واردات نیست. در سال ٨٥ صفر شدن تعرفه واردات منجر به واردات دوونیم میلیون تن شکر و وارد آمدن آسیب شدید به تولید داخل شد.

دانایی با‌اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر کاهش حدود ٣٠ درصدی قیمت شکر و عدم تأثیر این مسئله بر قیمت شکر وارداتی در داخل کشور توضیح داد: شکرهای وارداتی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود دی و بهمن ٩٨ و با قیمت‌های آن زمان وارد شده است.

وی ادامه داد: حدود ١٥٠ هزارتن شکر در سه هفته اخیر توسط بخش خصوصی وارد شده و این واردات ربطی به کارخانجات ما ندارد. این شکرها در دی و بهمن ٩٨ و با قیمت جهانی آن زمان، خریداری شده‌اند.

قیمت جهانی شکر در دی و بهمن ٩٨ به رقم ٤١٠ دلار در هر تن بوده اما الان بین ٢٧٠ تا ٢٨٠ دلار است. ضمن اینکه شکرهایی که الان ثبت سفارش و حدود دوماه دیگر وارد می‌شود متأثر از کاهش قیمت جهانی خواهند بود و دوماه دیگر قیمت شکر وارداتی ارزان‌تر می‌شود.
 
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴