کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر مطرح کرد

بلاتکلیفی واحدهای اقامتی و سرگردانی بیش از 4 هزار نیروی کار در بابلسر/دولت ضررهای وارد شده به واحدهای گردشگری را جبران کند

9 ارديبهشت 1399 ساعت 9:00

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر از تاثیر بیماری کرونا بر واحدهای اقامتی و سرگردانی بیش از چهار هزار نیروی کار در این شهرستان خبر داد و افزود: بخش خصوصی و واحدهای اقامتی در چنین شرایطی نیازمند حمایت دولت هستند.


هادی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه متاسفانه این روزها ویروس کرونا همه واحدهای اقامتی و گردشگری را در شوک فرو برده است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در آستانه سال نو موجب شد که تمامی واحدهای اقامتی و گردشگری بابلسر از ابتداي اسفند ماه از پذیرش مسافران خودداری کنند و این امر به فعالان حوزه گردشگری ضربه جبران‌ناپذیری وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند هنوز برآوردی از میزان خسارت وارد شده به حوزه گردشگری این شهرستان صورت نگرفته است اما تمامی متل‌ها، واحدهای اقامتی و گردشگری بابلسر مانند بسیاری از شهرهای ایران در طول این دو ماه که با بیماری کرونا مواجه هستیم خالی مانده و هیچ واحد اقدام به پذيرش مهمان نكرده و تعطيل مطلق بوده و حدود 4 هزار پرسنل این واحدها مرخص شده و سرگردان هستند.

عضو ستاد تسهیلات سفر شهرستان بابلسر خواستار حمایت دولت از فعالان گردشگری شد و تصریح کرد: از تصمیم‌گیران شهرستانی و استانی درخواست داریم کمیته‌هایی برای مساعدت بخش خصوصی تشکیل تا حداقل بخشی از معضلات و خسارت وارد شده در صنعت گردشگری جبران شود.

اسماعیل‌پور یادآور شد: شهرستان بابلسر با داشتن 400 پلاژ، متل و مجتمع و وجود 30 هزار تخت هتلی سالانه پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف كشور است.

وی افزود: در حالی که واحدهای گردشگری به‌خاطر بیماری کرونا دو ماه غیرفعال هستند اما آغاز فعالیت تعدادی از اصناف اعلام شده و درحالی که بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی وزارت بهداشت تاکید می‌شود اما شاهد عدم رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها از سوی برخی فروشگاه‌های بزرگ، واحدهای صنفی و بانک‌ها هستیم.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر با انتقاد از وضعیت غیربهداشتی این اماکن اظهار کرد: بسیاری از مردم نیز برای حضور در فروشگاه‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و شرایط در این فروشگاه‌ها خوب نیست و لازم است شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به این موضوع ورود کرده و نظارت جدی داشته باشد.

اسماعیل‌پور گفت: لازم است اصناف فعال شهرستان با رعایت پروتكل‌های بهداشتی امنیت و سلامت خود و همشهریان را فراهم کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 420395

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/420395/بلاتکلیفی-واحدهای-اقامتی-سرگردانی-بیش-4-هزار-نیروی-کار-بابلسر-دولت-ضررهای-وارد-شده-گردشگری-جبران-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com