تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۱۹۹۶۵
سناتور آمریکایی می‌گوید پس از ‌ترور ژنرال سلیمانی ایران در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده و سیاست‌های آمریکا در فشار حداکثری بر ایران شکست خورده و هیچ توافق جدید بهتری هم به دست نیامده است.
۰
plusresetminus
سناتور آمریکایی: پس از ‌ترور ژنرال سلیمانی ایران قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است
به گزارش بلاغ، «کریس مورفی» سناتور کنگره آمریکا گفت اقدام ایران در پرتاب نخستین ماهواره‌ نظامی خود دلیل بیشتری بر این موضوع است که سیاست دولت «دونالد ‌ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران تنها به تقویت این کشور منجر شده و باعث شده تا ایران تهاجمی‌تر عمل کند.

این سناتور دموکرات ایالت «کانکتیکت» در رشته پیام‌های توئیتری نوشت: «تقریبا از هر طریق و در مقایسه با ۴ سال گذشته، ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر است.»

وی ادامه داد: «نخست، زمانی که ‌ترامپ قدرت را در دست گرفت ایران نیروهای آمریکایی را در عراق هدف قرار نمی‌داد... هم اکنون، ایران و نیروهای نیابتی‌اش به‌طور منظم در حال هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی هستند  و اگرچه ‌ترامپ به ما گفت که کشتن (‌ترور سردار سپهبد شهید) سلیمانی باعث بازدارندگی ایران می‌شود اما از زمان ضربه به سلیمانی حملات به نیروهای آمریکا نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.»

این سناتور ایالت کانکتیکت اضافه کرد: «‌ترامپ توافق هسته‌ای را متلاشی کرد و به ما قول داد تا یک سیستم جدیدی از فشار بین‌المللی برای مجبور کردن ایران برای توافق جدید بهتری، ایجاد کند. آشکار این موضوع بدبختانه با شکست مواجه شد. هیچ‌کسی تحریم‌های جدیدی را تایید نکرد و ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و هیچ توافق جدید بهتری هم به‌وجود نیامد.»

مورفی افزود: «ایران تقریبا در هر جایی که نیروهای نیابتی دارد قدرتمندتر است. خروج ‌ترامپ از سوریه باعث قدرتمند شدن اسد شد. ایران و حوثی‌های یمن بیش از هر زمان دیگری نزدیک‌تر شده‌اند. حزب‌الله کنترل لبنان را در دست گرفته است و تهران بیش از گذشته در بغداد نفوذ دارد.»

وی در پایان این رشته توئیت‌های خود نوشت: «سیاست ‌ترامپ در خروج سیاسی، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و تشدید نظامی غیرراهبردی کورکورانه هیچ دستاوردی جز بازی کردن در زمین ایران نداشته است. آنها قدرتمندتر شده و ما ضعیف‌تر شده‌ایم و پرتاب این ماهواره تایید بیشتری بر این موضوع است.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما