فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار خبر داد

آغاز نخستین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه در فریدونکنار

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۱۹۴۶۶
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با اشاره به اینکه محافظه‌کاری در قاموس سپاه جایی ندارد، از آغاز نخستین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه همزمان با روز تشکیل سپاه پاسداران در فریدونکنار خبر داد.
۰
plusresetminus
آغاز نخستین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه در فریدونکنار
به گزارش بلاغ، محمد برمر در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه پاسداران و جهاد سازندگی از دو نهاد مهمی بودند که در ابتدای انقلاب به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شدند تا بتوانند در حراست و آبادانی کشور نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه سپاه درحالی تشکیل شد که کشور در امنیتی‌ترین حالت بود خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، سپاه و جهاد سازندگی تشکیل شدند که می‌توان هر دوی آنها را متولد زمان بحرانی دانست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکل از چهار کلمه است که هر کدام از آن‌ها به هم پیوسته هستند و می‌توان نتیجه گرفت که برای حفظ اسلام انقلاب شد و گروهی به نام پاسداران سپاه شدند تا در نهایت پاسدار اسلام باشند.

برمر تاکید کرد: اگر سپاه می‌خواهد از اسلام پاسداری کند باید از اصل انقلاب اسلامی محافظت کند و همچنین مراقبت بیشتری در درون خود باید داشته باشد چراکه همیشه دشمن به‌دنبال ضربه زدن است.

وی یادآور شد: درحال حاضر تفکر سپاه در بین مردم ایجاد شد و هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم که تمام مردم در مناطق مختلف به‌دنبال پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار سپاه را نهادی نشات گرفته از نهضت عاشورایی برشمرد و گفت: ایده شکل دادن مجموعه سپاه در گودی قتلگاه کربلا انجام و متاسفانه خلا سپاه پاسداران در آنجا احساس شد و می‌توان گفت که همه انبیا در آرزوی داشتن چنین تشکیلاتی بودند.

برمر با بیان اینکه هر قدر که انقلاب اسلامی رشد می‌کند جبهه درگیری دشمن چند ضلعی می‌شود اظهار کرد: درحالی که ابتدای انقلاب فقط با دشمنان درگیری نظامی داشتیم اما به مراتب این درگیری در زمینه‌های مختلف افزایش و گسترده‌تر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحران‌ها و چالش‌های امنیتی، جنگ نابرابر فرهنگی و نبرد اقتصادی از جمله مهمترین زمینه‌هایی بود که دشمن با هر ابزاری که توانست وارد جنگ با جمهوری اسلامی شد اما به لطف الهی در بسیاری از این زمینه‌ها کشور ایران پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه بارزترین کار سپاه تهدیدشناسی در بستر زمان‌های مختلف بوده و تمامی الگوهای سپاه بومی است تصریح کرد: سازمان‌یافتگی، جوان ماندن و پویایی، ایستادگی و تمدن‌سازی از ویژگی‌های سپاه پاسداران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با بیان اینکه مفهوم سپاهی‌گری و سپاهی بودن یک مفهوم محافظه‌کارانه نیست، ادامه داد: ما نباید بر وضع موجود قانع باشیم بلکه باید برای رسیدن به نقطه مطلوب که همان تکامل بشریت و رسیدن به خدا است تلاش کنیم.

وی بیان کرد: در قضیه بیماری کرونا که احتمال جنگ بیولوژیک می‌رود سپاه پاسداران مانند نهادها و دستگاه‌های دیگر وارد میدان شد و با ایجاد قرارگاه زیستی محله محور به‌دنبال دفاع از سلامت مردم است.

برمر افزود: مجموعه خدماتی که سپاه و بسیج مردمی در زمینه کرونا انجام داد به ۱۴ نوع خدمت اعم از ضدعفونی اماکن و معابر، آموزش بهداشت، تولید ماسک، تولید محلول ضدعفونی کننده، تولید دستکش، غربالگری جمعیت، تامین و تدارک سبدهای معیشتی، امنیت و کمک به ناجا در زمینه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل بازار و پیشگیری از احتکار، انجام پیوست فرهنگی در تمامی خدمات، تجهیز بیمارستان، خدمات بیمارستانی، غسل و دفن بیماران کرونایی و تجربه‌نگاری و مستندسازی مربوط می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار از آغاز نخستین مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه همزمان با روز تشکیل سپاه و سالروز شهادت سردار حاج حسین بصیر در فریدونکنار خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش در سه مرحله و تا عید سعید فطر ادامه دارد که ۷۸ پایگاه مقاومت بسیج، هیات‌های مذهبی، هیات‌های امنا مساجد و تکایا، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه، سازمان‌های مردم نهاد مجامع خیرین شهرستان و ستاد حامیان مردمی مبارزه با کرونا در این رزمایش همکاری دارند.

وی با اشاره به جامعه آماری که بسته‌های معیشتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد گفت: این کمک‌ها به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مشاغل آسیب‌دیده، کارگران ساختمانی، کارگران بخش کشاورزی و حتی شامل اتباع بیگانه و خانواده‌های کرونایی تعلق می‌گیرد.

برمر خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۱۲ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی بسیجی تولید و همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مجمع خیرین بسیج کمک شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴