تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۱۸۹۳۰
اصنافی که در مدت تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، دچار ضرر و زیان شده‌اند، از دولت انتظار دارند تا جایی که می‌تواند، به آنها کمک کند.
۰
plusresetminus
مسئولان صنوف لوازم خانگی و قنادی: دولت به اصناف زیان‌دیده از کرونا کمک کند
به گزارش بلاغ، سیدمرتضی میری؛ رئیس ‌اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی با‌اشاره به اینکه واحدهای صنفی فروش لوازم خانگی در یک ماه اخیر به خاطر کرونا تعطیل بوده‌اند، افزود: از امروز 30 فروردین 99 علی‌رغم اینکه اجازه بازگشایی به برخی واحدهای صنفی کم خطر در شیوع ویروس کرونا داده شده است، اما واحدهای فروش لوازم خانگی در پاساژ‌ها اجازه بازگشایی ندارند.
 
رئیس‌اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: این در حالی است که اغلب واحدهای صنفی لوازم خانگی در پاساژ‌ها، بنکداران و عرضه‌کنندگان عمده لوازم خانگی هستند که رفت و آمد زیادی هم ندارند. ضمن اینکه تا حدودی تأمین‌کننده کالاهای مورد نیاز سایر واحدهای صنفی هستند.

میری با بیان اینکه در ایام تعطیلی فروشگاه‌های لوازم خانگی فعالان این صنف بسیار متضرر شده‌اند، گفت: تولیدکنندگان تولیدات خود را پیش‌فروش کرده‌اند، بنابراین با بازگشایی مغازه‌ها این تولیدات در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد و قطعاً آنها کمتر متضرر می‌شوند، اما فروشندگان لوازم خانگی به دلیل تعطیلی یک ماه اخیر درآمدی نداشته‌اند و با توجه به پرداخت هزینه‌های مختلف از جمله اجاره‌بها، مالیات و قبوض آب و برق با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی اصناف انتظار دارند تا دولت حداکثر توان خود را برای حمایت از آنها به‌کار گیرد، البته توقع ما این نیست که به مانند سایر کشورها این حمایت‌ها انجام شود، ولی در حد توان و وسع دولت این انتظار وجود دارد.

همچنین رئیس ‌اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی با ‌اشاره به زیان انباشته شدید قنادی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به اینکه در 50 روز اخیر فعالان این صنف درآمدی نداشته‌اند، احتمال تعدیل کارگران وجود دارد.

علی بهره‌مند با بیان اینکه صنف قنادی و شیرینی‌فروشی در 50 روز اخیر تعطیل بوده است، خاطرنشان کرد: اگر چه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور دستورالعملی برای تعطیلی واحدهای صنفی صادر نشد، اما با توجه به ریزش شدید مشتری، واحدهای صنفی این بخش در 50 روز گذشته درآمدی نداشته‌اند.

رئیس ‌اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی با بیان اینکه فعالان این صنف هر سال از چند ماه قبل از عید کالاهای مورد نیاز برای پخت شیرینی را تهیه می‌کنند، ‌گفت: بخش زیادی از شیرینی‌های تهیه شده به فروش نرسید و بر این اساس اصناف فعال در این بخش دچار ضرر و زیان انباشته شدیدی شده‌اند.

بهره‌مند افزود: مقرر شده تا واحدهای صنفی پس از ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و دریافت پروتکل‌های بهداشتی، واحدهای صنفی خود را از روز شنبه 30 فروردین 99 بازگشایی کنند.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم تا در زمینه مالیات‌ها، حق بیمه کارگری، پرداخت قبوض انرژی مساعدت کند و با دادن تسهیلات بانکی کم بهره از فروپاشی واحدهای صنفی جلوگیری کند.
 
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴