کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه عراقی: احزاب سنی با نامزد شیعیان برای نخست‌وزیری موافقت کردند

20 فروردين 1399 ساعت 11:20

شبکه ماهواره‌ای العهد عراق مدعی شده احزاب سنی در پارلمان این کشور شامگاه سه شنبه با گزینه پیشنهادی گروه‌های شیعه برای نخست‌وزیری این کشور موافقت کردند.



به گزارش بلاغ، رهبران ائتلاف القوی العراقیه(گروه‌های اهل تسنن) شامگاه سه شنبه نشستی را به ریاست محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق درباره تشکیل دولت جدید عراق برگزار کردند.
شبکه تلویزیونی العهد عراق اعلام کرد که در این نشست رهبران ائتلاف القوی العراقیه نیز بر سر حمایت از  نامزدی «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نخست وزیری این کشور توافق کردند.
برخی منابع عراقی هم خبر دادند گروه‌های کُرد عراق هم به رهبران جریان‌های شیعی خبر دادند که از نامزدی الکاظمی حمایت می کنند از همین رو قضیه نامزدی او برای نخست وزیری تقریبا قطعی است.
شبکه المیادین هم شامگاه سه شنبه اعلام کرد که سندی متعلق به اکثریت گروه‌های شیعی در عراق مشتمل بر نام نامزد جایگزین عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه به ریاست جمهوری عراق ارسال می‌‌شود.
«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، اسفندماه گذشته پس از آنکه «محمد علاوی» به دلیل اختلافات گسترده میان احزاب، از تشکیل کابینه جدید انصراف داد، «عدنان الزرفی»‌ را بدون در نظر گرفتن نظر فراکسیون اکثریت پارلمان اعلام کرد که این کار او با مخالفت احزاب شیعه روبه‌رو شد.
روز یکشنبه در منزل هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح با حضور نوری المالکی رهبر ائتلاف دولة القانون و رئیس جریان حکمت و «حرکة عطاء» و برخی شخصیت‌های سیاسی شیعه دیگر جلسه‌ای برای بررسی موضوع انتخاب نامزد نخست‌وزیری تشکیل شد. در این جلسه گزینه الزرفی بررسی شد.
منابع عراقی گفتند در این جلسه بر سر «مصطفی الکاظمی» رئیس سرویس اطلاعات عراق توافق حاصل شده است. 
 


کد مطلب: 417850

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417850/رسانه-عراقی-احزاب-سنی-نامزد-شیعیان-نخست-وزیری-موافقت-کردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com