تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۱۷۷۵۱
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه کشت شود گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید دستورالعمل‌هایی در رابطه با بیماری کرونا صادر کرده تا کشاورزان و همچنین کارگران از تولید و اشتغال محروم نشوند.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی کشت مکانیزه در 300 هکتار از اراضی شالیزاری فریدونکنار/ لزوم صدور دستورالعمل‌های کرونایی برای کشاورزان
محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی خروج کشت از حالت سنتی و رفتن به سمت صنعتی و توصیه برای کشت مکانیزه با استفاده از دستگاه‌های نشاکار است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی کشت مکانیزه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 300 هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه کشت شود که اگر این میزان تحقق پیدا کند نسبت به سال گذشته شاهد رشد 2.5 برابری خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: با رونق کشاورزی مکانیزه، سطح زیر کشت افزایش و هزینه تولید کشاورزان کاهش پیدا می‌کند.

وی درخصوص وجود بیماری کرونا همزمان با فصل نشاکاری و نحوه به‌کارگیری کارگران، گفت: به‌کارگیری کارگران در زمین‌های کشاورزی امری طبیعی است اما باتوجه به شیوع بیماری کرونا، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید دستورالعمل‌هایی را دراین خصوص صادر کرده تا کشاورزان و همچنین کارگران از تولید و اشتغال محروم نشوند.

هادی‌زاده یادآور شد: 24 نفر از کشاورزان فریدونکنار برای دریافت تسهیلات دستگاه نشاکار به بانک معرفی شدند که تاکنون 13 نفر از آنان این تسهیلات را دریافت و دستگاه را تحویل گرفتند.

وی تصریح کرد: امسال یک بانک نشا در زمین یکی از کشاورزان احیا شده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴