کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درآمدزایی AFC از هواداران ایرانی!

20 فروردين 1399 ساعت 10:20

در شرایطی که فوتبال به جز در چند کشور معدود تعطیل شده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق نظرسنجی‌های مختلف و مرور تاریخ در صدد استفاده از پتاسنیل به الفعل فوتبال ایران برای راضی نگه داشتن اسپانسرها است.



به گزارش بلاغ، تعطیلی مسابقات در اکثر نقاط دنیا یک ضربه مالی بزرگ و یک خلاء برای اهالی فوتبال است. در شرایطی که مردم برای حفظ جان خود از ابتلا به کرونا در خانه مانده اند، کمبود ابزارهای سرگرمی مانند فوتبال، بیش از هر زمانی به چشم می آید.
در این برهه، کنفدراسیون فوتبال آسیا که مسئولیت سیاست گذاری برای بیش از ۴۰ کشور آسیایی در حوزه فوتبال را بر عهده دارد، در صفحات متعدد و رسمی خود که به چند زبان مختلف است، ابتکار جالبی مانند برگزاری نظرسنجی های مختلف را در پیش گرفته است که محوریت این نظرسنجی ها روی ایران بوده است.
در شرایطی که فوتبالی برگزار نمی شود و خبری هم از درآمدزایی از طریق اسپانسرها وجود ندارد،  از حدود یک ماه قبل تاکنون، AFC نظرسنجی های متعددی درباره تاریخچه جام جهانی، جام ملت های، لیگ قهرمانان آسیا و ... برگزار کرده تا به این طریق نظر علاقه مندان به فوتبال را به خود و بازدید از سایت این کنفدراسیون که مملو از تبلیغات مختلف است، جلب کند.
در این نظرسنجی ها به طور معمول بازیکنی از تیم های استقلال و پرسپولیس نیز دیده می شود که با چاشنی بازی در تیم ملی همراه است و همین موضوع موجب پررنگ تر شدن حضور کاربران ایرانی شده است. این حضور در مواقعی تا ۹۰ درصد به سود ایرانی ها سنگینی می کند که نشان از تعصب کاربران ایرانی نسبت به تیم و بازیکن موردعلاقه شان دارد که AFC هم به خوبی این موضوع را شناسایی کرده است.
از همین طریق نیز  کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی توانست مشارکت حدود هفت میلیون ایرانی را همراه داشته باشد که یک رکورد برای سایت AFC محسوب می شود و حتی این اتفاق باعث تمدید شدن برخی از نظرسنجی ها شده تا ایرانی‌های بیشتری در این نظرسنجی ها شرکت کنند.
در سالیان گذشته بارها اعلام شده که AFC به علت وجود هواداران بیشمار ایرانی در کنار تیم ها، سعی کرده در رقابت تیم های عربی برای ارائه بهترین سخت افزارها و امکانات، سهم ایران را کم نکند تا به این شکل درآمدزایی بیشتری داشته باشد.
نکته قابل توجه این است که در این سال ها هیچ گاه ایرانی ها به خوبی نتوانستند از این پتانسیل بالفعل استفاده کنند و همواره سود این پتانسیل به جیب خارجی ها رفته است.
 


کد مطلب: 417742

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417742/درآمدزایی-afc-هواداران-ایرانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com