کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید وزارت بهداشت، حفظ کیفیت آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی است

14 فروردين 1399 ساعت 15:00

مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکید اصلی حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت بر حفظ کیفیت آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ملاحظات اصلی این است که آموزش دانشجویان با کمترین لطمه ادامه پیدا کند.



به گزارش بلاغ، به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر حسین قنبری مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانس معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی با دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و مدیران ستادی که با هدف رایزنی در خصوص بررسی پیشنهادات و سناریوهای مختلف در مورد نحوه ادامه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: در این جلسه پیشنهادات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف ارائه و مقرر شد پس از جمع‌بندی این پیشنهادات توسط معاونت آموزشی جهت تصمیم گیری نهایی به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارایه شود.
دکتر قنبری تاکید کرد: تاکید اصلی حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت بر حفظ کیفیت آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ملاحظات اصلی این است که آموزش دانشجویان با کمترین لطمه ادامه پیدا کند.
وی افزود: تصمیم بر این شد که دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزشی خود را براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با استفاده حداکثری از تمام ابزارهای موجود ادامه دهند و با درنظر گرفتن سناریورهای مختلفی که پیش روی ما است طوری برنامه‌ریزی شود که حتی الامکان لطمه‌ای به آموزش دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آنها در مقاطع مختلف وارد نشود و تصمیمات لازم در خصوص نحوه ادامه ترم تحصیلی و برگزاری آزمون‌هایی که لغو شده است را پس از تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اجرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین مصوبه نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که ترم تحصیلی جاری حذف نمی‌شود و آزمون‌های علوم پزشکی در آینده پس از عادی شدن شرایط برگزار خواهد شد و ادامه تحصیل دانشجویان متوقف نخواهد شد.
مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین مقرر شد یک سری اختیارات به کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها داده شود که بتوانند با توجه به شرایط خاص منطقه خود تصمیم‌گیری کنند.
دکتر قنبری خاطرنشان کرد: ممکن است در فضای مجازی و در بین دانشجویان گمانه زنی‌هایی مبنی بر تاریخ‌های احتمالی آزمون‌ها یا شرایط خاص آموزشی در شرایطی که هنوز با همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستیم، مطرح شود اما هیچ کدام از این گمانه زنی‌ها مستند نیست و از سوی مراجع رسمی وزارت بهداشت تایید نشده است.
 


کد مطلب: 417415

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417415/تاکید-وزارت-بهداشت-حفظ-کیفیت-آموزش-دانشگاه-های-علوم-پزشکی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com