تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۱۶۹۲۰
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این روزها بسیاری از مردم به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند و درخواست ما این است که همکاری خود را در این ایام تکمیل کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، علی لاریجانی در آیین آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران، اظهار داشت: این خدماتی که سپاه پاسداران در این موضوع انجام می‌دهد، وظیفه ذاتی اش نبوده و براساس احساس مسئولیت بوده است و سپاه در این عرصه همه امکاناتش را بسیج کرده و بخشی را به نمایش گذاشته است.
وی همچنین گفت: مردم بدانند که همه بخش‌های کشور برای دفع این بیماری بسیج شده اند تا خسارتی وارد نشود و در این بین همکاری مردم بسیار مهم است و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مدت واقعا خیرخواهانه برای عموم مردم کشور بود و بسیاری از مردم توجه کردند و همین عاملی شد که ما در بسیاری از استان‌ها به لحاظ وضع درگیری با سیر نزولی مواجهیم و درخواستمان از مردم این است که این کار و همکاری خود را تکمیل کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از مردم خواست در روزهای باقیمانده از ایام تعطیلات مسافرت نروند و اینکه تصور کنند مکانی در شهر مقصد و یا فامیلی دارند که در محوطه بسته آنجا می‌مانند، این تصورات موجب پیشگیری از شیوع این بیماری نمی‌شود.
لاریجانی همچنین گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز تصمیماتی برای انجام نشدن سفرها برای حفظ جان مردم گرفته شده است تا این قائله زودتر ختم شود و مردم به کارهایشان بتوانند بپردازند.
وی افزود: در روز طبیعت هم که همه ساله مردم به بوستان می‌رفتند امسال توجه کنند و برای جلوگیری از شیوع بیماری به بوستان‌ها نروند تا این بیماری زودتر ختم شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم خداوند هم تفضل کند و شاهد ختم این مساله در کل جهان و ایران باشیم و همه ملت ایران به سلامت باشند، چراکه آرزوی ماست که هیچ صدمه‌ای به مردم وارد نشود.
لاریجانی افزود: مجدد از سپاه پاسداران که با حرکتی عظیم بخش‌های مختلفی را برای مبارزه با ویروس کرونا سوق داده است، تشکر می‌کنم.
قدردانی از فداکاری کادر درمانی و نیروهای مسلح در مقابله با کرونا
علی لاریجانی همچنین صبح امروز و در حاشیه بازدید از اقدامات نیروی زمینی سپاه در مقابله با کرونا، گفت: امروز تمامی قرارگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با کرونا بسیج شده اند.
وی افزود: براساس گزارش فرماندهان بخش‌های مختلف از اقدامات انجام شده، خوشبختانه اقدامات بسیار مهمی در زمینه ایجاد بخش‌های مختلف و تغییرکاربری امکانات برای ارائه خدمات درمانی انجام شده است.
لاریجانی، اجرای طرح غربالگری در سطح ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را اقدامی بی سابقه دانست و افزود: این عملیات که با همکاری بسیج انجام شده است، نشان دهنده بلوغ شجره طیبه بسیج است که در ایام دفاع مقدس شکل گرفت.
وی افزود: با اجرای طرح غربالگری زمینه برای جداسازی و درمان افراد مبتلا فراهم شده که نقش بسیار مهمی در کنترل این بیماری داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی، شرایط مطلوب کشور در مقایسه با دیگر کشورها را حاصل همکاری نزدیک وزارت بهداشت و نیروهای مسلح دانست و افزود: اقداماتی که در کشور انجام شده است، بسیار جلوتر از دیگر کشورها است، به طوری که مشاهده می‌کنید برخی کشورهای اروپایی صاحب فناوری‌های پیشرفته با چه گرفتای عظیمی مواجه شده اند و آمریکا هم هر چند به روی خود نمی‌آورد، اما آشفتگی آن‌ها درمبارزه با ویروس کرونا مشهود است.
وی گفت: در کشور ما نیروهای فداکار در بخش وزارت بهداشت و درمان و نیروهای مسلح در دفاع از مردم به میدان آمده اند و حتی جان خود را فداکارانه برای دفاع از جان مردم تقدیم کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما