روحانی بالاخره بخشی از حرف‌های متخصصان را شنید؛

ابلاغ ممنوعیت سفر توسط روحانی، اقدامی لازم که با تاخیر انجام شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۱۶۸۷۶
صبح امروز تعطیلی ادارات و ممنوعیت سفرها توسط روحانی ابلاغ شد به نظر می رسد روحانی بالاخره بخشی از اظهارات کارشناسی کارشناسان و دغدغه مندان در کشور را شنید هرچند ابلاغ ممنوعیت سفر توسط روحانی، اقدامی لازم که با تاخیر انجام شد.
۰
plusresetminus
ابلاغ ممنوعیت سفر توسط روحانی، اقدامی لازم که با تاخیر انجام شد
به گزارش بلاغ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود یک ماه است که کرونا به کشور وارد شده و بعد از آن ممنوعیت هایی برای برخی از ادارات، سازمان ها، مدارس و آموزشگاه های کشور ایجاد شد.
در همین راستا 5 تن از وزرای بهداشت کشور طی نامه‌ای به حسن روحانی خواستار قطع زنجیره ابتلا به کرونا در این کشور شدند.
در این نامه آمده بود که توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.
بسیاری از کارشناسان و متخصصان اعلام کردند که ممنوعیت تردد در شهرها تنها راه حل جلوگیری از شیوع کروناست اما روحانی به عنوان رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا همچنان زیر بار این مساله نرفت.
در همین راستا صبح امروز تعطیلی ادارات و ممنوعیت سفرها توسط روحانی ابلاغ شد به نظر می رسد روحانی بالاخره بخشی از اظهارات کارشناسی کارشناسان و دغدغه مندان در کشور را شنید هرچند ابلاغ ممنوعیت سفر توسط روحانی، اقدامی لازم که با تاخیر انجام شد.
پس از گذشت یک هفته از تعطیلات نوروز و پایان موج اول سفرهای نوروزی و بعد از آنکه بسیاری از کارشناسان، پزشکان، وزرای سابق بهداشت و فعالان رسانه ای انقلابی از لزوم دستور رئیس جمهور برای منع و ایجاد محدودیت سفر سخن گفتند، امروز روحانی در اقدامی با تأخیر زیاد، دستور ممنوعیت سفر را بالاخره ابلاغ کرد.
این در حالی بود که همزمان با نامه 5 وزیر بهداشت، ١٧ استاد برجسته پزشکی هم در آن نامه خطاب به روحانی نوشتند: "مطمئن­ ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه‌ آن محدود کردن ترددها و مسافرت‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پرازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است"؛ این نامه سپس با حمایت بیش از ٦٠٠ پزشک و پرستار روبرو شد.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲