تاریخ انتشاردوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۱۶۷۳۱
از بزرگ و کوچک دست‌اندرکار مقابله با کرونا بویژه متخصصان و کارشناسان می‌گویند: قرنطینه، و حداقل تهران را دریابید که با بازگشت مسافران، قوس صعودی ابتلاء روبه افزایش خواهد گذارد.
۰
plusresetminus
آقای رئیس جمهور! لااقل یکبار به حرف متخصصان عمل کنید
به گزارش بلاغ، دکتر زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، طی نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار ممنوعیت خروج از تهران و اخذ عوارض و جریمه‌های سنگین شد. او که طبق سلسله مراتب نمی‌تواند مستقیم برای رئیس جمهور نامه بزند، در نامه خود به رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تهران با اشاره به اینکه برای کاهش سرایت پذیری از طریق به حداقل رساندن ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع رسانی و اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: متأسفانه عده‌ای از هموطنان به رغم همه توصیه‌ها، مبادرت به انجام سفرهای نوروزی کرده اند که این موضوع می‌تواند نگرانی‌های جدیدی در زمینه کنترل بیماری کرونا فراهم کند.

وی توضیح داد: گزارشات دریافتی از بعضی استان‌ها حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها دارد که این موضوع باعث افزایش بار اضافی به بخش‌های بهداشتی درمانی نیز شده است.

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت خواستار تعطیلی ادارات در بین‌التعطیلین تا ۱۵ فروردین ۹۹ شد و اظهار کرد: لازم است در مورد استمرار بیماری، در روزهای آتی نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ شود.

افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده اند پیشنهاد دوم فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا به وزیر بهداشت بود.

وی گفت: اخذ عوارض روزانه از خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان‌های مقصد راهبرد مهمی برای کنترل بیماری است.

زالی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی پرهیز از سفر و ماندن در خانه‌ها خاطرنشان کرد: در صورتی که مسافرین به علت بروز علائم بالینی کرونا در شهرستان‌های مقصد بستری شوند، باید ملزم به پرداخت حداقل ۵۰ درصد مبلغ فرانشیز باشند.

اما چاره اساسی کار در این است که آقای رئیس جمهور هرگونه سفر و خروج از خانه را برای مدتی با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا براساس ضوابط دقیق ممنوع کند تا بتوان کرونا را با تمام قدرت مهار کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴