تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۱۵۸۳۵
مسئولان دولتی از عرضه 20 هزار تن گوشت و مرغ منجمد و 53 هزار تن سیب و پرتقال طی روزهای پایانی سال خبر دادند.
۰
plusresetminus
عرضه ده‌ها هزار تن گوشت، مرغ و میوه در روزهای پایانی سال
به گزارش بلاغ، رضا سالمی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار مصوب کرد 10 هزار تن گوشت گوساله منجمد و 10 هزار تن گوشت مرغ منجمد در روزهای پایانی سال از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان میوه و تره‌بار، تعاونی‌های مصرف اتکا، فرهنگیان، امکان، تعاونی‌های مصرف محلی و ادارات سراسر کشور توزیع شود.

وی افزود: گوشت گوساله منجمد وارداتی (سردست بدون استخوان) با قیمت 38 هزار تومان و مرغ منجمد به قیمت 11 هزار و 600 تومان در اختیار اصناف قرار می گیرد و واحدهای صنفی هم موظفند به ترتیب گوشت قرمز و مرغ منجمد را با نرخ های 40 و 12 هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اضافه کرد: قیمت مصوب مرغ گرم نیز 12 هزار و 900 تومان است که در میادین میوه و تره بار و سایر مراکز توزیع و عرضه می شود. به طور کلی از مجموع 10 هزار تن گوشت قرمزی که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده سه هزار تن مربوط به استان تهران است.

همچنین، محمدرضا کلامی، مدیرکل دفتر تامین توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی وزارت صنعت درباره زمان و نحوه توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار شب عید گفت: از 23 اسفند ماه عرضه سیب و پرتقال تنظیم بازار شب عید آغاز خواهد شد. قیمت بر اساس حاشیه بازار تعیین می‌شود و در حال حاضر قیمت بازار این اقلام مناسب است. وی با بیان اینکه 30 هزار تن پرتقال و 23 هزار تن سیب برای تنظیم بازار شب عید در سال جاری ذخیره سازی شد، گفت: این مقادیر بر حسب نیاز بازار و با هدف کنترل قیمت برای عرضه وارد بازار می‌شود. توزیع سیب و پرتقال در میادین میوه و تره‌بار شهرداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنوف منتخب و تعاونی‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است، علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه شب عید قنادی‌ها از بیستم اسفند شروع می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌ تر ۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی ۲۸ هزار تومان و کیک یزدی ۲۱ هزار تومان است. گفتنی است، شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری از آن در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد است، باعث شده برخی فعالان تجاری و اصناف دچار زیان شوند، به‌طوری که بهره‌مند پیش‌تر هم اعلام کرده بود که فروش قنادان بعد از شیوع ویروس کرونا به یک دهم ماه‌های گذشته رسیده است.

کمک بسیج اصناف به فروش اینترنتی نمایشگاه بهاره
در همین زمینه، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف با توجه به اینکه در ایام پایانی سال در پی شیوع ویروس کرونا، ضربه اقتصادی شدیدی به کسب و کارها وارد شد و از طرفی مردم از خرید شب عید بازماندند، طرح ملی جشنواره» نمایشگاه بهاره مجازی» در سراسر کشور به منظور ایجاد رونق در کسب و کارها و خدمت به مردم شریف کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این طرح که از چهارشنبه این هفته تا پایان سال اجرا خواهد شد کسبه محترم جهت ارتباط با فروشگاههای اینترنتی و فروش کالاهای خود از این طریق تشویق شده و بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در سراسر کشور با معرفی دانشجویان بسیجی و دیگر بسیجیان داوطلب کسبه محترم را به نحوه فروش اینترنتی آشنا نموده و در معرفی کالاهای موجود در واحد صنفی به فروشگاه های  اینترنتی یاری خواهند نمود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: ‌مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس ir http://bahar99.  در طرح جشنواره نمایشگاه بهاره مجازی شرکت و از این شرکت خریدهای خود را انجام دهند. 
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰