کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبعات شیوع ویروس کرونا در قاره کهن

احتمال لغو تمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 قوت گرفت/تعطیلی فوتبال به بازی‌های ملی هم کشیده می‌شود؟!

12 اسفند 1398 ساعت 0:56

با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای آسیایی، احتمال لغو لیگ قهرمانان و رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قوت گرفته است.


به گزارس بلاغ، با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای آسیایی، اما و اگرها برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از قبل شده است. دیروز شیخ سلمان رئیس‌کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از همه برای غلبه بر این ویروس حمایت خواهد کرد. این شرایط استثنایی چالش‌های بزرگی را برای همه به وجود آورده و برای نجات دادن خانواده فوتبال نیاز به کار روز افزون و تلاش بسیار است.

او ادامه داد: برای ما اولویت سلامت خانواده فوتبال و هواداران در همه نقاط آسیا است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این روزهای که این ویروس خطرناک وجود دارد هیچ کسی را به خطر نخواهد‌انداخت و تعلیق بازی‌ها یک تصمیم منطقی بود که گرفتیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا امیدوار است که این شرایط هر چه زودتر به پایان برسد تا وضعیت به حالت عادی خود برگردد و فوتبال بار دیگر بتواند شادی و نشاط را بین مردم بوجود آورد. من به فدراسیون‌ها تاکید کرده‌ام که وضعیت ویروس را به دقت بررسی کنند و هر تصمیمی که لازم است برای نجات فوتبال بگیرند.

ادعای نشریه الوطن و شبکه المیادین لبنان
همزمان با صحبت‌های شیخ سلمان نشریه «الوطن» قطر امروز در گزارشی خبر داد که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 به خاطر ویروس کرونا در یک قدمی لغو و تعطیلی کامل در این سال است.این نشریه قطری نوشت: کنفدراسیون آسیا بعد از صدور حکم لغو بازی‌های السد و الدحیل مقابل العین و الشارجه نشان داد که احتمال دارد تمام لیگ قهرمانان آسیا را در این فصل به خاطر ویروس کرونا لغو کند.
 AFC تمام دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را به خاطر ویروس کرونا به تعویق‌انداخت. مهم‌ترین نکته زمان بندی برگزاری این بازی‌هاست که برنامه فدراسیون‌های اعضا در لیگ‌های داخلی را بهم می‌زند. به نوعی با تعویق این بازی‌ها همه چیز بهم ریخته و احتمال برگزاری لیگ قهرمانان در ماه‌های آینده به نوعی غیرممکن می‌شود.
پیش از این عبدالخالق مسعود، عضو کمیته اجرایی AFC اعلام کرده بود که در صورت لزوم تمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 لغو می‌شود. دیروز هم شبکه «المیادین» لبنان از منابع آگاهش از AFC خبر داد: تمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 به خاطر ویروس کرونا و شرایط بحرانی در آسیا به صورت کامل لغو می‌شود.

احتمال لغو بازی‌های تیم ملی
اما مشکلات تنها به لیگ قهرمانان آسیا خلاصه نمی‌شود، کرونا احتمال دارد رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار دهد. فیفا نیز همانند کنفدراسیون‌های قاره‌ای، در حال تصمیم گیری برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی و مسابقات ملی است و احتمال لغو برخی از مسابقات رسمی در فیفا دی ماه مارس (فروردین) قوت گرفته است.
در شرایطی که حدود ۲۰ روز تا آغاز اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار با هنگ کنگ و کامبوج در نوروز ۹۸ باقی مانده است، سرمربی کروات ایران مشغول بررسی عملکرد بایکنان ملی‌پوش در باشگاه‌های خارجی است. او تاکنون به چندین کشور مختلف سفر و بازی لژیونرها را تماشا کرده است.
اسکوچیچ زمانی از ایران خارج شد که کرونا شایع نشده بود و اخبار رسمی حاکی از این بود که هنوز این ویروس مهلک به ایران نرسیده است اما با اتفاقاتی که رخ داد و با لغو برخی از مسابقات، سناریوی سرمربی تیم ملی هم در آستانه به هم خوردن است.
سرمربی کروات برای بازگشت به ایران منتظر تصمیم فیفا درباره رقابت‌های انتخابی جام جهانی در فروردین است. اگر مسابقات لغو شود که احتمال آن افزایش یافته است، او فعلا به ایران بازنمی‌گردد و زمان بیشتری برای بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در سایر کشورها خواهد داشت اما در غیر این صورت برای تشکیل اردو، اواخر اسفند وارد تهران می‌شود.

مشکل تیم ملی در سفر به کامبوج
در حالی هنوز تکلیف مسابقات تیم ملی در فروردین ۹۹ مشخص نشده که رئیس‌فدراسیون فوتبال هنگ کنگ اعلام کرد بعید است برای برگزاری بازی وارد ایران شوند. از سوی دیگر تیم ملی باید برای دومین بازی خود راهی کامبوج در شرق آسیا شود که برای این سفر نیازمند یک پرواز مستقیم به این کشور است که هزینه‌های هنگفتی روی دست فدراسیون می‌گذارد چون اکثر مرزهای خارجی به روی ایران بسته شده و به سختی می‌توان از طریق سایر کشورها راهی کامبوج شد.
به همین علت است که در ماه جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا برخی از مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا را لغو کرده و احتمال می‌رود فیفا نیز این تصمیم خود را هر چه زودتر اعلام کند تا از این وضعیت آشفته و سرگردان خارج شوند.
تیم ملی فوتبال ایران به رهبری دراگان اسکوچیچ در سوم فروردین در تهران با هنگ کنگ و در هشتم فروردین در کامبوج با این کشور دیدار خواهد کرد. مقامات فدراسیون فوتبال می‌گویند در حال ارزیابی وضعیت هستند و به زودی درباره این موضوع اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
 


کد مطلب: 415186

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/415186/احتمال-لغو-تمام-مسابقات-لیگ-قهرمانان-آسیا-2020-قوت-گرفت-تعطیلی-فوتبال-بازی-های-ملی-هم-کشیده-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com