تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۱۵۰۱۸
بر اساس پیگیری‌ها از سازمان برنامه، بعد از ابلاغ مجوز افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل ده قانون مدیریت خدمات کشوری، احکام حقوقی کارمندان در اسفند با بخشنامه مذکور هماهنگ خواهد شد.
۰
plusresetminus
صدور احکام حقوق اسفند کارمندان با سقف 50 درصدی افزایش امتیازات
به گزارش بلاغ، ماجرای افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نخستین‌بار در سنوات گذشته توسط سازمان مالیاتی کشور اجرایی شد. چندی بعد با صدور مجوز از سوی هیئت دولت، وزارت جهاد کشاورزی نیز پیگیر دریافت این مجوز شد تا امتیازات مربوط به فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان این دستگاه نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر این اساس ظاهراً تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اجرایی نیز خواستار افزایش امتیازات مذکور شده بودند. بر این اساس با صدور مجوز جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه با توجه به لحاظ‌شدن سقف افزایش 50 درصدی امتیازات، هیچ دستگاهی مجوز افزایش حقوق بیش از سقف لحاظ‌شده را نخواهد داشت.

به ‌عبارت دیگر، اگر یک دستگاه پیش از ابلاغیه جدید سازمان برنامه و بودجه 30 درصد امتیازات مربوطه را در فیش حقوقی کارمندان خود اعمال کرده بود، در فیش‌های حقوقی اسفندماه تنها مجوز افزایش 20 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را خواهد داشت.

همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که اگر دستگاهی بیش از سقف مجاز (یعنی همان 50 درصد مورد‌ اشاره)، اقدام به افزایش امتیازات فصل دهم نماید، دیوان محاسبات به این موضوع ورود خواهد کرد.
سازمان‌های ذی‌ربط اعم از سازمان برنامه بایستی درخصوص عدالت در پرداخت‌ها بعد از صدور این مجوز شفاف‌سازی کنند، به ‌عبارت دیگر، آیا افزایش حقوق کارمندان دستگاه‌های مختلف اعم از نهاد ریاست‌جمهوری و  سازمان مالیاتی با کارمندان دستگاهی مثل آموزش و پرورش به یک میزان خواهد بود؟
همچنین، عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: هفته آینده اوج عرضه کالاهاست و از ذخایر استفاده خواهیم کرد و همچنین گوشت منجمد را برای کارکنان دولت به قیمت حدود 40 هزار تومان عرضه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه نامحدود کالا‌ها را آغاز کردیم، ادامه داد: همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند به سازمان‌های مربوط از جمله پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی مراجعه کنند و به هر میزان کالا که بخواهند دریافت کنند. به‌صورت سه شیفته در حال تولید محصولات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هستیم.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: حدود 100 هزار تن سیب و پرتقال را برای بازار شب عید تدارک دیدیم و اگر لازم باشد از ذخایر برای تنظیم بازار استفاده می‌کنیم. امکانات کشور برای تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، سه برابر نیاز کشور است. کالا‌ها به وفور تدارک و تأمین شده است و مردم نگران نشوند، شرایط کشور از نظر تأمین کالا ایده‌آل است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴