تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۸۵۱
مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: با آغاز اسفندماه و به منظور کاهش جمعیت آفات زمستان‌گذران در سطح باغات مرکبات، طرح مبارزه زمستانه با این آفات و بیماری‌های رایج در 200 هکتار از باغات شهرستان نکا آغاز شده است.
۰
plusresetminus
آغاز طرح مبارزه با آفات زمستانه در 200 هکتار از باغات نکا
سید شبر موسوی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به تلاش شکل گرفته برای دفع آفات سردزیست باغات از آغاز طرح مبارزه زمستانه با بیماری‌های رایج و آفات در سطح 200 هکتار از باغ‌های مرکبات نکا، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت آفات زمستان‌گذران این طرح در باغ‌های مرکبات به مدت سه هفته انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه باغداران به برخی نکات ضروری در اجرای این طرح، افزود: لازم است باغداران با اطمینان از عدم بارندگی در مدت 24 الی 48 ساعت پس از روغن‌پاشی از محلول 15 لیتر روغن امولوسیون در 1000 لیتر آب همراه با کنه‌کش بهره ببرند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا استفاده از مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی قبل از اقدام به مبارزه با آفات را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: پنج هزار و 800 هکتار باغ مرکبات در سطح شهرستان نکا وجود دارد که باید در این طرح شرکت کنند.

این مسئول در ادامه از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در بیش از سه هزار و 600 شالیزار نکا خبر داد و اضافه کرد: احداث جاده دسترسی بین مزارع، آسان شدن کاشت، داشت و برداشت مکانیزه شالیزارها، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد کشاورزان، افزایش محصول، ابعاد منظم کرت‌ها، افزایش مبادلات و ارتباطات بهره‌برداران، نهر و زهکش از مزایای اجرای طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی شالیزارها محسوب می‌شود.

وی گفت: آخرین مرحله از اجرای این طرح در اراضی شالیزاری روستای کلت نکا با اعتبار 325 میلیون تومان بوده که با اجرای آن 24 هکتار از اراضی شالیزاری این روستا تجهیز و 25 بهره‌بردار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

موسوی به تولید روزانه 50 تن شیر خام در سطح شهرستان نکا اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون 16 هزار و 700 تن شیر در 320 واحد دامی کوچک و بزرگ این شهرستان تولید شده است.

وی تولید شیر خام در سطح شهرستان نکا از ابتدای زمستان تا ابتدای اسفند را سه هزار و 200 تن اعلام کرد و افزود: این درحالی است که 80 درصد تولیدات شیر این شهرستان در واحدهای کوچک و سنتی روستای تولید و آماده عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴