وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد

قطع ریشه وابستگی با رونق تولید

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۱۴۵۶۳
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه رونق تولید، برگزاری این نمایشگاه را جلوه تحقق خودباوری نامید و گفت: با رونق تولید ریشه وابستگی قطع می‌شود.
۰
plusresetminus
قطع ریشه وابستگی با رونق تولید
به گزارش بلاغ، محمد اسلامی دیروز در بازدید از نمایشگاه رونق تولید اظهار داشت: همین که خودباوری به یک جریان زنده تبدیل شود و از متخصصان با قدرت خلاقیت حمایت شود، می‌توان تمام ریشه‌های وابستگی به بیرون از مرزها را قطع کرد. وی گفت: هدف از تحریم‌ها ایجاد التهاب و فساد در کشور و به چالش کشیدن مقبولیت نظام است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید و خودکفایی بیان داشت: این نمایشگاه یکی از جلوه‌های تحقق خودباوری است.

توسعه ریلی با خودکفایی
اسلامی همچنین اظهار داشت: در صنعت ریلی اتفاق بزرگی در بخش زیرساخت در حال رخ‌ دادن است و برای اولین بار در بزرگ‌ترین پروژه خط‌آهن کشور که با عنایت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بهره‌مند می‌شود تفاهم‌نامه‌ای را برای تولید ریل ملی امضا کردیم تا بتوانیم محصولی را که در تمام عمر از خارج از کشور وارد می‌شده با رونق تولید داخلی در داخل کشور تولید کنیم و در آینده در زمینه تولید ریل به خودکفایی برسیم و واردات آن برای همیشه قطع شود. وی ادامه داد: همچنین در صنعت ریلی در عرصه لکوموتیو و واگن نیز اقدامات خوبی برای رونق تولید داخلی در دست داریم و نکته جالب اینجاست که پیشنهادهای جذابی در همین شرایط تحریمی برای ریل و واگن و لکوموتیو به‌صورت روزانه از سمت خارجی‌ها به ما ارائه می‌شود. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانی که برای تحریم برنامه‌ریزی می‌کردند بعد از دیدن ظرفیت‌های داخل با پیشنهادهای جذاب دنبال این هستند که مسیر خودکفایی را تحت تأثیر قرار دهند. اسلامی توضیح داد: امروز بیش از 14 هزار کیلومتر ریل در کشور داریم و 14 هزار کیلومتر خط ریلی در دست مطالعه و ساخت داریم و همان‌طور که وعده رئیس‌جمهور در خصوص وصل شدن پنج استان کشور به خط ریلی محقق شده، این موضوع را برای چهار استان دیگر کشور در دست اقدام و پیگیری داریم.

افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های نوروزی
وی همچنین درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های نوروزی گفت: نظیر سال‌های گذشته قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد و سپس به قیمت قبلی برمی‌گردد.

این مسئول در مورد پروازهای هواپیمایی ماهان به کشور چین هم یادآور شد:‌ پروازهای مسافری ماهان به چین به همان تعداد که دولت مصوب کرده بود، انجام شد و تعدادی پرواز باری برای جابجایی کالای ضروری با تائید وزارت بهداشت برقرار شد.اسلامی درباره وضعیت تردد کامیون‌ها بین مرز ایران و عراق و ورود کامیون‌های ایرانی به عراق افزود: همه این شرایط نیازمند هماهنگی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران باید این هماهنگی را انجام دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰