تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۱۴۳
استاندار مازندران گفت: در استان مازندران فردی را پیدا کردند که 16 میلیارد تومان تخلف اقتصادی داشته است و این فرد در کنار امیرمنصور آریا جزء دانه‌ریزها بوده است.
۰
plusresetminus
فساد اقتصادی 16 میلیارد تومانی در مازندران
به گزارش بلاغ از ساری، سیدعلی اکبر طاهایی ظهر امروز در جلسه شورای آرد و نان استان با اشاره به اینکه در مرحله جدید کسی که درآمدهای بالا دارند را لحاظ نمی‌کنیم، اظهار داشت: در مرحله دوم قانون هدفمند شدن یارانه‌ها بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
 
 
*قانون هدفمندشدن یارانه‌ها حرکت به سمت عدالت
طاهایی با بیان اینکه جریان آزاد شدن قیمت نان بعد از قانون هدفمند شدن یارانه‌ها در کشور مطرح شده است، گفت: قانون هدفمند شدن یارانه‌ها حرکت به سمت عدالت است.
این مسئول ابراز داشت: اینکه با اجرا شدن این قانون چقدر عدالت و اهداف مورد نظر تحقق پیدا کرده است، نیازمند بررسی است.
وی درباره اجرایی شدن قانون هدفمند شدن یارانه‌ها در بخش نان گفت: هدف عرضه نان با کیفیت، مغذی و سالم بوده است.
استاندار مازندران با اعلام اینکه سیستم قیمت‌گذاری و تعیین وضعیت نان در کشور به مدت 30 سال از سوی دولت‌ها اعمال می‌شد، تصریح کرد: اینکه در کمتر از یک سال از دولت بخواهیم که تمام دخالت‌ها را کاهش دهد ممکن است این تغییرات نتایج دلخواه را ایجاد نکند. 
 
*کاهش مصرف نان در کشور 
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن این قانون شاهد کاهش مصرف نان در کشور بودیم، گفت: با 13 میلیون تن گندم در کشور نگرانی در مورد کمبود وجود داشت اما امروز میران مصرف کشور به 9 میلیون تن کاهش یافته است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
طاهایی با اشاره به اینکه باید از گندم با کیفیت برای تولید آرد و به دنبال آن تهیه نان استفاده شود، اظهار داشت: چند اکیپ با شامل دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، غله، گمرک و استاندارد برای بررسی کیفت گندم و آرد وارداتی به استان فعال شوند و مبادی ورود گندم در استان را نظارت کنند. 
  
*هدفمندشدن یارانه‌ها و در اختیار قرار گرفتن کالای با کیفیت 
وی با اعلام اینکه دولت در هدفمندی یارانه‌ها به همه قشرها توجه دارد در مورد متضرر شدن نانوایی‌ها نیز گفت: هدف دولت این نیست که اصناف متضرر شوند بلکه هدف این است که کالای با کیفیت در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.
طاهایی با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در شرایطی در کشور ایجاد شد که کشور با بحث تحریم‌ها مواجه بوده است، گفت: در این شرایط است که گاهی مواقع دولت مجبور می‌شود که سیاست‌های را اعمال کند. 
 
*فساد اقتصادی 16 میلیارد تومانی در مازندران
این مسئول در ادامه به بحث فساد اقتصادی بزرگ در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع منصور آریا و ال سی‌ها به فعالان اقتصادی که درست کار می‌کردند نیز ضربه زد و در کنار این منصور آریا که یک دانه‌درشت فساد اقتصادی بوده است افرادی نیز نفوذ پیدا کردند که فساد اقتصادی داشتند و کمتر دیده شدند.
استاندار مازندران ادامه داد: در استان مازندران فردی را پیدا کردند که 16 میلیارد تومان تخلف اقتصادی داشته است و این فرد در کنار امیر منصور آریا جزء دانه‌ریزها بوده است.
این مسئول درباره حل مشکلات واحدهای نانوایی نیز گفت: در مرحله دوم قانونهدفمندشدن یارانه‌ها بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی با بیان اینکه زمان اجرایی شدن مرحله دوم را کسی به غیر از رئیس جمهور نمی‌داند، تصریح کرد: در مرحله جدید کسی که درآمدهای بالا دارند را لحاظ نمی‌کنیم.
 
 
*عاشورایی به نام 9 دی
استاندار مازندران همچنین با اشاره به در پیش بودن حماسه 9 دی گفت: در حماسه 9 دی که جریان فتنه بعد از انتخابات ایجاد کرد به دنبال این بود که استخوان‌های نظام را بشکند.
طاهایی با اشاره به اینکه این جریان با سربازگیری که انجام دادند قصد آسیب به ارکان نظام را داشتند، تصریح کرد: آنچه که در پس این مسئله به وجود آمد ضربه زدن به خودشان بود و این مسائل موجب شد که عده‌ای به خدمات خودشان آسیب وارد کردند.
وی تشکیل جریان عاشورایی به نام 9 دی در کشور را از نقاط قوت و پایداری انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: این همان هدفی است که عاشورا به دنبال آن بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴