تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۸۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: تاکنون موردی از ابتلای به ویروس کرونا در این استان گزارش نشده و تمهیدات لازم برای مقابله احتمالی با این بیماری در استان اندیشیده شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مسعود فراهانی دیروز ، بیست و هفتم بهمن ماه، در قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا اظهار کرد: افزایش تاب آوری جامعه در تمامی حوزه‌ها در دستور کار پدافند استان قرار دارد.
وی افزود: با توجه به در پیش بودن سال نو و شلوغی بازار، باید آموزش‌های لازم به مردم و صنوف داده شود تا از تماس فیزیکی و دست دادن‌ها جلوگیری کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: پیشگیری و مراقبت‌های لازم توسط صنایعی که محصولاتی را وارد کشور می‌کنند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز گفت: پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی به عنوان نرم‌افزار پیشگیری از هر بحران در چرخه مدیریت بحران مدنظر قرار دارد، ورود کاربردی‌تر و بهتر به موضوع پیشگیری، سبب کاهش بحران در جامعه می‌شود.
حمید غیاثی با بیان اینکه میزان تلفات این ویروس در کشور چین چهار رقمی شده، بیان کرد: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا و در پیش بودن سال نو و رفت‌وآمدها و دید و بازدیدهای نوروزی، نیاز است در بحث پیشگیری جدی‌تر به این موضوع ورود کرد چراکه بیشترین احتمال شیوع این بیماری در نوروز و بازدیدهای این ایام است.
به گزارش ایسنا، معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: آزمایشگاه ویروس شناسی استان تجهیز شده و امکان تشخیص ویروس در کمتر از ۲۴ ساعت فراهم شده است.
عباس اسماعیلی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این ویروس در استان و کشور اعلام نشده افزود: این ویروس با گرم‌تر شدن هوا فروکش می‌کند که امیدواریم با افزایش دما احتمال این بیماری کاهش پیدا کند البته با توجه به افزایش کشورهای درگیر با این ویروس، هوشیاری لازم باید مدنظر باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴