تاریخ انتشارجمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۱۳۹۱۰
امام جمعه نکا گفت: یکی از اثرات انتخابات وفاداری به نظام است، نظام ما نظام ولایی و در خط امام است، پس با حضور خود وفاداری خودمان به خط امام را ثابت می‌کنیم، شهدا وفاداری خود به نظام را آن طور ثابت کردند، ما نیز وفاداری خود را با حضور در پای صندوق‌های رأی ثابت می‌کنیم.
۰
plusresetminus
حضور در انتخابات یعنی قدرتمند و متحد هستیم/ وفاداری به نظام همچون شهدا پای صندوق‌های رأی
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌ این هفته نمازجمعه نکا با تقدیر از حضور باشکوه مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: واقعا ایشان حق بزرگی بر گردن ما دارد و ما او را نشناختیم فقط می‌توانیم بگوییم خدا و مقام معظم رهبری ایشان را خوب شناخته‌اند.

وی افزود: سزاوار است که تندیس این شهید عزیز دلاور و شجاع را به عنوان نماد مقاومت، شجاعت، اخلاص و ولایتمداری در ورودی هر شهری از جمله نکا نصب کنند که مردم با دیدن تصویر و تندیس او همیشه یاد او را گرامی بدارند که ما مدیون خون ایشان و خون همه شهدا هستیم.

امام جمعه نکا با بیان اهمیت حکم امام راحل در ارتداد سلیمان رشدی هتاک به قرآن و اسلام، خاطرنشان کرد: برعلمای اسلام و فقهای دین لازم است که هر گاه در برابر اینطور انحرافات قرار گرفتند بر اساس دستورات دینی ما و اینکه علما نباید در برابر انحرافات ساکت بمانند امام راحل نیز چنین فتوایی صادر کرد، خون او هدر است، او ارزشی از نظر اسلام ندارد و لذا چون مرتد و پلید شناخته شده احکامی بر  شخص مترتب است.

این مسئول اضافه کرد: حکم مرتد این است که همسرش طلاق است و دیگر همسر او به حساب نمی‌آید و باید به منزل پدر خود برود، مالش تقسیم می‌شود زیرا او حکم مرده را دارد، زن هم عده وفات را باید داشته باشد چون حکم مرده را دارد، در قبرستان مسلمین هم نباید دفن شود، جسارت به دین، خدا و قرآن این چنین احکامی دارد.

* بهترین هدیه روز مادر و زن
وی به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر نیز پرداخت و گفت: طبعا امروز همه ذهن‌ها متوجه هدیه و کادو می شود، چنان که در روز ولادت حضرت علی(ع) که روز مرد است آنجا هم یک ذهنیت‌هایی به وجود می‌آید، ایرادی ندارد، حالا شما هر هدیه‌ای خواستید بگیرید اما من می‌خواهم عرض کنم که هدیه فقط گل، شیریی، لباس و کفش نیست.

محمدی لائینی تصریح کرد: مردها بهترین هدی‌ای که می‌توانند به زن‌ها تقدیم کنند و این روز مبارک را به آن‌ها تبریک بگویند اخلاق خوب است، اخلاق‌تان اگر خوب نباشد، بهترین هدیه است که در اخلاقتان تجدید نظر کنید، آن تندی‌هایی که داشتید، دیگر نداشته باشید، خدایی نکرده اگر کسی بی‌ادبی می‌کرد، زن شخصیت دارد و مثل شما است، چه فرقی می‌کند.

وی افزود: خدا یک مرد آفرید و یک زن و دنیا به وجود هر دوی آن‌ها استوار است، حضرت آدم و حضرت حوا(س) را خداوند تنها خلق نکرد، این‌ها باید با هم باشند اگر خدایی نکرده مشکلی در زندگی وجود دارد، تاریکی، کدورت و کینه‌ای بوده تجدید نظر کنیم که کمتر شود، که زن هم بیشتر از این تقاضا ندارد، زن حاضر است نان خشک بخورد اما از مرد خوبی و احسان ببیند.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: چنان چه از آن طرف نیز زن‌ها باید خوشحال و شاکر باشند که مرد و سایه سر دارند، از خدا بخواهند سایه سرشان را حفظ کند حالا هر آن گونه که هست، حالا یکی تند است یکی یک جور دیگر همه که یک جور نمی‌شوند، همه که پیغمبر و امام نمی‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: اما در عین حال جایی که خوشحالی است، زن‌ها باید خوشحال باشند و دعا کنند خدا این سایه سر را برایشان حفظ کند و برای سلامتی امام زمان(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری، سلامتی همه بیماران و برای سلامتی وجود هسر نازنین خود صدقه بدهند، همه مردان دوست دارند زن خوب داشته باشند، زن خوب هم انتظار دارد شوهر خوب داشته باشد، مردان باید زنی پیدا کنند که مناسب حالشان باشد، زن و مرد باید مناسب هم باشند.

* برکات حضور گسترده مردم در انتخابات
محمدی لائینی در ادامه به انتخابات نیز پرداخت و تأکید کرد: هم عقل و منطق، هم امام و پیغمبر و هم امام امت و مقام معظم رهبری تأکید دارند آن چیزی را که در این مسائل سیاسی و اجتماعی مورد تأکید است و توصیه می‌شود، حضور مردم است.

وی افزود: مثلا در نماز جمعه حضور مردم مهم است و دشمن از این حضور می‌ترسد، حالا من نمی‌گویم شما برای بنده به نماز جمعه بیایید یا اینکه مثلا وقتی به مسجد می روید به خاطر آن امام جماعت نیست، این حضور شما در مساجد و محافل دینی با ارزش و مهم است.
امام جمعه نکا بیان کرد: در پای صندوق‌های رأی، حضور در یوم‌الله 22 بهمن، حضور در راهپیمایی روز قدس، حضور در جمعه و جماعت، در همه جا حضور مردم حرف اول را می‌زند و برکات عجیبی دارد، اولین برکتی که حضور مردم دارد این است که این حضور مردم یعنی قدرت، یعنی اینکه با حضور خود دارید اقتدارتان را به رخ دشمنان خود می‌کشید که ما هستیم، قدرتمند و متحدیم.

وی گفت: برکت دوم این است که وقتی مردم حضور پیدا می‌کنند یعنی در سرنوشت خود حضور پیدا می‌کنند، در سرنوشت جامعه و کشور خود سهیم می‌شوند، نگذاریم دیگران سرنوشت ما را رقم بزنند زیرا اگر میدان را خالی کنیم آن‌ها می‌آیند، ما حضور داشته باشیم تا سرنوشت خودمان به دست خودمان رقم بخورد.

محمدی لائینی با اشاره به اثرگذاری مستقیم مردم در امور خود با شرکت در انتخابات، اظهار کرد: زمام و مهار امور سیاسی، اجتماعی و فردی مملکت، همه در دست خودمان باشد، این مقدار عقل و شعور و خرد داریم که بتوانیم زندگی، مملکت و جامعه خود را به خوبی اداره کنیم.

وی حفظ منافع ملی را سومین برکت شرکت در انتخابات خواند و افزود: وقتی ما باشیم منافع خود را حفظ می‌کنیم، همه دنیا می‌گوید، ما برای حفظ منافع خود می‌جنگیم، می‌کشند و می‌گویند برای حفظ منافع می‌کشیم، مگر ما منافع نداریم، ما برای حفظ دستاورد‌های نظام حضور پیدا می‌کنیم و رأی می‌دهیم، با حضور خود قلم می‌زنیم، قدم می‌زنیم، حرف می‌زنیم، حرکت می‌کنیم و از منافع خود دفاع می‌کنیم.

خطیب جمعه نکا خاطرنشان کرد: برکت دیگر وفاداری به نظام است، نظام ما نظام ولایی و در خط امام است، پس با حضور خود وفاداری خودمان به خط امام را ثابت می‌کنیم، شهدا وفاداری خود به نظام را آن طور ثابت کردند، ما نیز وفاداری خود را با حضور در پای صندوق‌های رأی ثابت می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: برکت پنجم این است که با حضور ما یقیناً دشمن می‌ترسد و عقب‌نشینی می‌کند و در صورت نبود ما دشمن ورود پیدا می‌کند و ما را تا و مار می‌کند، اما اگر ما، این جمعیت با وحدت کلمه و هم‌سویی فکری اگر حضور پیدا کنیم و به حضور خود شکوه دهیم یقینا دشمن از میان ما فرا می‌کند و دیگر جرأت ورود به ما را پیدا نخواهد کرد.

* توصیه جدی به فعالان و مسئولان انتخابات
وی خطاب به فعالان در ستادهای انتخاباتی، گفت: ما می‌توانیم و شما می‌توانید در عین اینکه رفاقت و صمیمیت دارید رقابت کنید، می‌شود دو رفیق در کنار هم یکی برای یک کاندید و دیگری برای کاندید دیگر تلاش کنند اما در عین حال رفاقت و صمیمیت خود را حفظ کنند و ضمنا از حرکت، حرف و کاری که حاشیه درست می‌کند و شخصیت را تهدید و تخریب می‌کند، جداً بپرهیزیم، شما مسئول هستید.

محمدی لائینی خطاب به مسئولان نیز تصریح کرد: این صندوق‌ها و آرا امانتی است در دست شما و باید این امانت را با کمال دقت و مراقبت حفظ و صیانت کنید، زیرا یک روز همه ما باید جواب بدهیم.

وی متذکر شد: بله این شور و التهاب و هیجان است ولی یک روز تمام این حرف‌ها، رفت و آمدها و هیجانات را باید جواب بدهیم آن هم جواب درست بنابراین کاری کنیم که پیش خدا شرمنده نشویم، گاهی کسی حرفی می‌زند و آن حرف شایعه می‌شود، آن فرد یک گناه می‌کند ولی شما که شایعه کردید هزار گناه می‌کنید پس باید خیلی مواظب باشیم.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴