تاریخ انتشارجمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۱۳۸۷۹
زنگ نخستین اجرای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در سالن رودکی با پیانونوازی آرپینه ایسرائیلیان نواخته شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، آرپینه ایسرائیلیان که این روزها به عنوان استاد مدعو در دانشگاه تهران به تدریس پیانو مشغول است، شامگاه پنجشنبه (۲۴ بهمن ماه) در نخستین شب جشنواره موسیقی فجر چهار قطعه را دو بخش برای حاضران در سالن رودکی، نواخت.
اگرچه سالن کاملا پر نشده بود، اما اجرای آرپینه ایسرائیلیان با استقبال خوبی از سوی حاضران همراه شد و همین امر باعث شد تا او پس از نواختن آخرین قطعه و تشویق حاضران، قطعه کوتاه دیگری را شاید به نشانه تشکر بنوازد.  
قطعات واریاسیون با تم شومان اثر یوهان برامس، برند اتود پاگانینی از فرانسیس لیست، اتود شماره ۸ اثر فردریک شوپن در بخش اول نواخته شدند و در بخش دوم قطعه تصاویر یک نمایشگاه از مودست مورسورگسکی که خود شامل ۱۵ قطعه می‌شد به صورت پشت سر هم و در حدود ۴۰ دقیقه توسط آرپینه اسرائیلیان نواخته شد.
او اجرای خود را بدون بیان هیچ سخنی آغاز و به پایان رساند.
آرپینه ایسرائیلیان در سال ۱۹۷۱ در شهر ایروان ارمنستان متولد شد. او تحصیلاتش را در حوزه موسیقی در سال ۱۹۷۷ در مدرسه موسیقی چایکوفسکی آغاز کرد و سپس تحصیلات عالی را در کنسرواتوار دولتی کمیتاس ادامه داد و موفق به اخذ فوق‌لیسانس نوازندگی پیانو شد و به عنوان مدرس در همان مرکز کار خود را آغاز کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰