کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم ارتحال آیت‌الله طبرسی:

حضور مردم در صحنه‌ها برای دشمن شکننده است/انتخابات پرشور دشمن را ناامید می‌کند

24 بهمن 1398 ساعت 14:40

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در طول تاریخ در مقابل همه فشارها، تهدیدها، فتنه‌ها و کشتارها آن که توانست دین را حفظ کند عالمان دین بودند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم سومین روز ارتحال آیت‌الله نورالله طبرسی در مصلی ساری با اشاره به خدمات وی به انقلاب و مردم استان، اظهار کرد: خداوند به انسان استعداد و توانایی داده است اگر انسان از این قدرت و توانایی استفاده کند و به مراتب عالی انسانی برسد این انسان ارزشمند است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین راه سعادت انسان را در علم و عمل دانستند، گفت: همه اعمال ما در قیامت براساس علم و دانش ما سنجیده می‌شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آن چیزی عمل را سنگین می‌کند که دارای علم و دانش باشد، علمی که انسان را به خدا نزدیک کند، خاطرنشان کرد: با علم باید خدا را شناخت و عبادت کرد و اگر می‌خواهیم مطیع خدا باشیم باید در مسیر علم حرکت کرد.
 
مروی با بیان اینکه هیچ عملی به اندازه علم و دانش در اسلام مورد توجه و تاکید قرار نگرفته، تصریح کرد: اگر علم نباشد عمل صالح، جایگاه، رشد و کمال را به انسان نمی‌دهد.
 
وی بیان کرد: در اسلام توصیه شده که دنبال علم و دانش و معرفت دینی باشید که معرفت شما را به خدا نزدیک‌تر کند، این علم دارای ارزش است.



عالمان و روحانیون دین را حفظ کردند
 
مروی با تاکید بر اینکه عالم هم مثل ستاره می‌درخشد و مردم از علم و معرفت و ایمان او بهره می‌برند و در مسیر عبودت و بندگی خداوند قدم برمی‌دارند، افزود: در طول تاریخ در مقابل همه فشارها، تهدیدها، فتنه‌ها و کشتارها آن که توانست دین را حفظ کند عالمان دین بودند، آنها همه سختی‌ها را تحمل کردند تا مردم از ظلم و تاریکی نجات یابند و اگر عالمان دین و روحانیون فداکار، دلسوز و مردمی نبودند حاکمان ظالم دین و آثار دین را از بین برده بودند.
 
مروی با اشاره به رحلت آیت الله طبرسی، تصریح کرد: روحانی دلسوزی را از دست دادیم اما شاگرد دیگری تربیت یافته مکتب امام صادق (ع) جای این مرد را پر کرده است.

دشمن با شایعه و شبهه‌افکنی به‌دنبال ایجاد فاصله بین مردم و روحانیون
 
وی با بیان اینکه برای قرار نگرفتن در دام و شبه افکنی شیطان باید علما را حفظ و اطراف آنها را خالی نکنیم، گفت: اگر در طول این 40 سال در برابر فتنه‌ها و کینه توزی‌ها اسلام و انقلاب اسلامی با سربلندی و کمترین عدول از ارزش‌های انقلاب قدبلند ایستاده به‌دلیل پیوند عمیق بین توده مردم و روحانیون بوده است.
 
تولیت آستان قدس رضوی بر حفظ این نعمت تاکید کرد و افزود: دشمن برای اینکه این را از بین ببرد هر روز شایعه‌ای پخش می‌کند اما تاکنون نتوانسته اما ما نباید از نیرنگ‌های دشمنان غافل باشیم.


 
مروی با اشاره به جنایت‌های استکبار جهانی و با بیان اینکه دشمنان بی‌رحم هستند و حقوق بشر و تمدن نمی‌شناسند، اظهار کرد: سردار سلیمانی یک مقام نظامی بود و به دعوت یک مقام قانونی دولتی دعوت شد با چه قانونی یک مقام رسمی یک کشور که مهمان رسمی مقام رسمی یک کشور است را به شهادت می‌رسانید، این کدام قانون است؟
 
حضور مردم در صحنه‌ها برای دشمن شکننده است

وی تاکید کرد: این‌ها قانون و حقوق بشر نمی‌فهمند، یک ظاهر خندان دارند اما درون آنها وحشی‌گری و خون خواری است و هر جا قدم گذاشتند ناامنی، کشتار، خرابی و بی‌بندوباری به بار آوردند.
 
مروی با بیان اینکه ما در همه مقاطع باید از انقلاب اسلامی ایران دفاع کنیم، تصریح کرد: در همه عرصه‌ها که نیاز به حضور مردم است این حضور برای دشمن شکننده است.
 
وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم گلایه دارند که به حق هم است اما نباید باعث شود که سنگر را خالی و دشمن را امیدوار کنیم، حداقل اثر رای مردم این است که دشمن را ناامید می‌کند.
 
مروی به حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: حضور مردم معادلات دشمن را برهم زد چون می‌داند که با یک ملت نمی‌تواند بجنگد و اگر در عراق و افغانستان پیروز شد به این دلیل بود که یک دولت مقابل آنها بود و نه مردم.
 
تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: حضور فرد فرد شما مردم در صحنه انتخابات و راهپیمایی‌ها این اثر مهم را دارد که طمع دشمن که می‌تواند به این انقلاب ضربه بزند را ناامید می‌کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 413857

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/413857/حضور-مردم-صحنه-ها-دشمن-شکننده-انتخابات-پرشور-ناامید-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com