تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۱
کد مطلب : ۴۱۳۸۳۶
سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عنوان کرده بازنشسته‌ها نمی‌توانند در سمت‌های رئیس‌، دبیرکل و خزانه دار حضور داشته باشند زیرا این سه جایگاه شغل محسوب می‌شود.
۰
plusresetminus
رقابت ۵۶ نفر برای ۹ کرسی فدراسیون فوتبال بازنشسته‌ها نمی‌توانند رئیس، دبیر و خزانه دار شوند
به گزارش بلاغ، با اتمام زمان نام‌نویسی برای انتخابات فدراسیون فوتبال، پروسه تحویل مدارک و بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شده است. ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون اعلام کرده بود که حدود ۵۰ نفر نامزد حضور در انتخابات شده‌اند اما با نگاهی به لیست کلی ثبت‌نام‌ها می‌توان دریافت که مجموع افرادی که درگیر انتخابات فدراسیون فوتبال شده‌اند با نواب رئیس‌های پیشنهادی کاندیداهای ریاست فدراسیون، به رقمی بیش از ۵۰ نفر می‌رسند.
روز گذشته خبرگزاری ایسنا مدعی شد به لیست کامل افرادی که در پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند، دست یافته، لیست ۵۶ نفره‌ای که نام‌های جالبی در آن یافت می‌شود. نام‌هایی که ابتدا سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که انتشار آنها محرمانه است و قرار است برای ۹ کرسی هیئت‌رئیسه رقابت کنند. لیست کامل اسامی نامزد پست‌های مختلف انتخابات فدراسیون فوتبال به این شرح است:

نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال: حبیب کاشانی، محمدرضا کلایی، عباس صوفی، حسین‌علی قریب، هدایت ممبینی، حیدر بهاروند، رضا جلالی، مهدی محمدنبی و امیر مسعود هراتیان.
نامزدهای کارشناس هیئت‌رئیسه: محمد آخوندی‌، فریدون اصفهانیان، خداداد افشاریان‌، مرتضی توکلی، صادق درودگر، رضا درویش، علی زینلی، علیرضا سهرابی، رضا صادق‌پور، شهامت عباسی، سعید فتاحی، علی فتح‌الله‌زاده، حسن کامرانی‌فر، میرشاد ماجدی، علی میرغفاری، علی نجاریان، محمد نجفی، نیما نکیسا، علی خطیر.

نامزدهای نماینده باشگاه‌ها: سعید آذری (فولاد)‌، محمد جواهری (گل‌گهر سیرجان)‌، فرهاد حمیداوی (شهر خودرو)‌، جواد محمدی (ذوب آهن)‌، هوشنگ نصیرزاده (ماشین ‌سازی)‌، بهرام رضائیان (پارس جنوبی جم)‌، میر معصوم سهرابی (تراکتور)
نامزدهای نماینده هیئت‌ها: احسان اصولی‌صفار (خراسان رضوی)‌، کریم بهرامی (قم)‌،طهمورث حیدری (چهارمحال)‌،رضا علی (سمنان)‌،حبیب‌اله شیرازی (تهران)‌،عبدالکاظم طالقانی (خوزستان)‌،دکتر علی قرایی (کرمان)‌،امیرحسین محتشم (بوشهر)‌،صمد نوتاش (اردبیل)‌،غلامعلی هنرپیشه (فارس)
نواب رئیس‌پیشنهادی توسط نامزدهای ریاست: منصور قنبرزاده، محمود اسلامیان، جواد ششگلانی، پریا شهریاری، فاطمه علیپور، حمدرضا مهرعلی، شهره موسوی، علی خطیر، حیدر بهاروند، میترا نوری و عبدالحسینی.

نامه سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال
دیروز در محافل خبری عنوان شد که بر اساس نامه سازمان بازرسی بازنشسته‌ها از نشستن روی سه صندلی محروم شدند. گویا سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عنوان کرده بازنشسته‌ها نمی‌توانند در سمت‌های رئیس‌، دبیرکل و خزانه دار حضور داشته باشند زیرا این سه جایگاه شغل محسوب می‌شود.
در صورت اجرای این قانون در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند یکی از گزینه‌هایی که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده رد صلاحیت خواهد شد. جالب اینکه حیدر بهاروند از سوی خیلی از نامزدها به عنوان نایب‌رئیس‌اول و دوم معرفی شده و در صورتی که رد صلاحیت شود به احتمال قوی به عنوان یکی از نواب انتخاب و در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال باقی خواهد ماند.
در بحث‌های صورت گرفته در ساختمان سئول این نکته مطرح شده که اجرای این قانون هم در تضاد با منع حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال است. به این خاطر که یکی از اعضای هیئت‌رئیسه باید رئیس‌سازمان لیگ برتر شود و یکی رئیس‌کمیته داوران که این جایگاه‌ها بر اساس تصمیم قبل قانونگذار شغل محسوب می‌شود چرا که افرادی که عهده‌دار این سمت می‌شوند هر روز باید در فدراسیون فوتبال حاضر شده و موظف به پر کردن ساعت کاری در روز و هفته هستند.
 اجرای قانون بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال از دیرباز با حاشیه‌هایی همراه بوده است. برخی از بازنشسته‌ها به این بهانه از تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شدند و برخی با دریافت مجوزهای قانونی در جایگاه خود باقی مانده‌اند.
در اساسنامه فدراسیون فوتبال اشاره به این نکته شده که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر‌دولتی مستقل بشمار می‌رود اما قانونگذار می‌گوید فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد مستقل مردمی باید از قوانین محلی تبعیت کند و قانون منع حضور بازنشسته‌ها باید در فدراسیون فوتبال هم اجرایی شود.
کمیته تایید صلاحیت نامزدها به زودی و با بررسی پرونده‌ها دراین باره اظهار نظر خواهد کرد و اگر حیدر بهاروند رد صلاحیت شود بدین معنی است که نامه ارسالی از سوی سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال حقیقی است و همان طور که اشاره شده بازنشسته‌ها قادر به در اختیار گرفتن میز ریاست، دبیرکل و هم چنین خزانه دار نیستند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴