نایب ‌رئیس‌ انجمن صنفی مرغداران گوشتی:

کمبودی در تأمین مرغ شب عید وجود ندارد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱
کد مطلب : ۴۱۳۷۷۹
نایب ‌رئیس ‌انجمن صنفی مرغداران گوشتی تأکید کرد: با توجه به میزان مناسب جوجه‌ریزی، کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.
۰
plusresetminus
کمبودی در تأمین مرغ شب عید وجود ندارد
به گزارش بلاغ، حبیب اسداله‌نژاد، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری هشت هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه‌ریزی شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به جوجه‌ریزی ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه برای ایام ‌پایانی سال تولید به حدی است که نیاز بازار به طور کامل مرتفع می‌شود.

نایب‌ رئیس ‌انجمن صنفی مرغداران گوشتی با‌ اشاره به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه روند نزولی به خود گرفته است، ادامه داد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه سه هزار و ۲۰۰ تومان است و پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده با کاهش مجدد قیمت به نرخ مصوب برسیم.

اسداله‌نژاد طبق روال همه ساله، ازدیاد تقاضا برای خرید جوجه یک‌روزه را عامل اصلی نوسان قیمت در بازار اعلام‌کرد. وی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی هم بیان کرد: در حال حاضر قیمت ذرت به سبب کمبود عرضه با نوساناتی روبروست که به همین خاطر از مسئولان ذی‌ربط انتظار داریم که مشکل کمبود ذرت در بازار را مرتفع کنند تا با افزایش حجم مصرف دچار بحران نشویم.

این مقام‌ مسئول قیمت کنونی هر کیلو ذرت را یک هزار و ۶۵۰ تومان و کنجاله سویا را دو هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد.

اسداله‌نژاد نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها را ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان‌ چشمگیر مرغداران طی ماه‌های گذشته است و چنانچه به این نرخ نرسیم، تولیدکننده متحمل زیان ‌می‌شود.
 
منبع : خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما