یادداشت مهمان /

رامسر را بدهید برود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۱۳۱۹
بسیاری از ظرفیت های موجود در شهرستان رامسر نیز به درد مردمان این خطه نمیخورد لطفا اگر زحمتی نیست بدهیدش برود.
۰
plusresetminus
رامسر را بدهید برود
بلاغ-چنانچه میدانید بارها در کتب و حکایات و روایات تاریخی به کرات خوانده ایم وشنیده ایم که وقتی نخستین کمپانیهای استعماری برای انعقاد قرارداد مربوط به استخراج نفت به ایران می آمدند، شاه قاجار و بادمجان دور قابچین های اطرافش میگفتند: «به چه درد می خورد این مایع سیاه بدبوی بی خاصیت؟ بدهیدش  برود و یا مثلا منتقدی در مقام مخالفت با ملی شدن صنعت نفت می گفت: «ملتی که لولهنگ (آفتابه) نمی تواند بسازد را چه به صنعت نفت!»
در راستای همین رویکرد و تفکر و تصور سالهای سال است که مسئولان شرق استان مازندران و مخصوصا مقامات عالیرتبه استانی در مواجهه با عروس شهرهای ایران(( رامسر)) تصمیماتی اتخاذ میکنند که با حواشی بسیاری از سوی مردم و اعتراضات گاه بیگاه مسئولین شهرستان همراه بوده و هست و متاسفانه تاکنون هم ثمری نداشته است. لذا اینجانب ضمن موافقت با تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در گذشته و حال چند پیشنهاد جدید را نیز به مجموعه استانداری مازندران ارائه مینمایم که در ذیل بدان اشاره میگردد:

۱)انتقال دانشگاه بین المللی رامسر به شرق استان به عنوان نخستین نمونه کشمکش شرق و غرب که چند سالی است به عنوان مهمترین موضوع رسانه ای در محافل خبری از آن یاد میشود می تواند به عنوان نخستین بند این یادداشت مورد اشاره قرار گیرد و ابراز داشت که دانشگاهی که  به لطف نگاه ویژه شما مسئولین استانی هنوز هم از حداقل های زیر ساختی ، از امکانات آزمایشگاهی گرفته تا اساتید مجرب و بومی بی بهره است چه به کار رامسر و رامسری می آید ؟لطفا بدهیدش برود.

یادمان نرفته و نمیرود که چند سال قبل تر هم این اتفاق در مورد دانشگاه شاهد افتاد و آب از آب تکان نخورد و قول میدهم با انتقال دانشگاه بین الملل به شهرهایی چون ساری وبابل و … هم اتفاقی نیفتد.

اصلا مگر غیر از این است که رامسر شهری از شهرهای مازندران است و ما هم طبیعتا مازندرانی!!پس چه فرقی میکند این دانشگاه و دیگر دانشگاه های رامسر در کدام شهر مازندران باشند؟

در هر شهری از مازندران که باشند مطمئنا از سرمایه های استان مازندران و ما محسوب میگردند و ما هم میتوانیم مسرور و شادمان باشیم که دانشگاه در استان ماست پس بدهیدش برود.

سالیان متمادی است که ساختمان نیمه کاره بیمارستان امام سجاد شهرستان رامسر به حال خود رها گردیده و کسی نیست بپرسد که چه به روز این مجموعه خواهد آمد؟ این بیمارستان به هیچ وجه پاسخگوی نیاز های درمانی شهروندان رامسری نیست لذا ضمن اشاره به کاستی های آن همچون کمبود امکانات پزشکی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است پیشنهاد میشود هر آنچه که همسو با سلامت مردم است را نیز بدهید برود. بهداشت و درمان و پزشک و پرستار چه به کارمان می آید؟آن را هم بدهید برود.

مضاف بر این موارد چنانچه میدانیم رامسر جز محدود شهرهایی است که با آمار بالای سرطان و بیماران سرطانی مواجه است پس چطور است جهت رفاه حال مردم وحذف خسران ناشی از این بیماری خانمان سوزو مهلک، سرطان را هم بدهید برود؟

۲)با توجه به عمق کم دریای خزر در محدوده شرق استان و فاصله زیاد ساحل با شهرهای شرق استان در این محدوده پیشنهاد میگردد آب دریای خزر در محدوده تنکابن تا چابکسر که متعلق به شهرستان رامسر است را نیز بدهید برود.دریا به چه کارمان میآید؟

سالهاست که درختان جنگلمان از ته قطع می شوند و جنگلمان به مثابه کویری در غرب استان خودنمایی میکند و ما صدایمان در نیامد،اندک درختان باقیمانده جنگلمان را هم بدهید برود.

۳)ضمن اشاره  به سرمایه گذرای چندصد میلیاردی در فرودگاه رامسر و ابتر ماندن احداث فرودگاه و تاخیر در بهره برداری از این پروژه بر خلاف وعده و وعید های مجریان، اخیرا شاهد آنیم که پرواز های شهرستان نیز یکی یکی لغو گردیده و به عنوان مثال پرواز چهارشنبه ها هم به شهرستان نوشهر واگذار گردیده و باز صدایمان در نیامد،فرودگاه چه به کارمان میآید؟لطفا بدهید برود.

چرا باید شهری چون ساری به عنوان مرکز استان تعداد پرواز هایش با شهری در غرب استان چون رامسر برابر باشد؟جمعیت رامسر و شهرهای اطراف آن کجا و جمعیت ساری کجا؟ حتما و حتما فرودگاه رامسر را نیزبدهید برود.

۴)با عنایت به آمار ۷۰ درصدی بیکاری جوانان رامسری و نگاه مبارکشان به جیب های وا مانده سرپرستان خانوار و عدم ارائه طرح و برنامه جامعی از سوی متولیان مربوطه ،بیکار و بیکاری در رامسر چه به کارمان می آید؟بدهیدش برود.

همچنین با توجه به آمار بالاتر مهاجرت جوانان رامسر و بسیاری از استعدادهای درخشان شهرمان به کلانشهرهایی چون تهران که گاها با موفقیت های چشمگیری نیز همراه است باید اذعان داشت که استعداد درخشان چه به کارمان می آید؟بدهیدش برود.

از بعضی از همین مهاجرین در شهرهای دیگر به عنوان مدیران موفق یاد میشود اما در شهر خودمان به لطف نگاه بسیاری از بزرگواران شرق استانی…مدیر موفق چه به کارمان می آید؟بدهید برود

۵)یکی دیگر ازاتفاقات مبارکی که اخیرا شهرستان رامسر و ساکنانش با آن مواجه بودند و به لطف غیرت بی مثالشان نفسی از کسی در نیامد بارش سنگین و بی سابقه برف و متعاقبا تحمل آسیب های حین و بعد از بحران بود و هست.

چنانچه بارها از سوی دولت محترم تدبیر و امید اشاره گردید جهت جبران خسارات ناشی از بارش برف کمک های بلا عوض و بودجه های قابل تامل بسیاری لحاظ گردید اما به اذعان بسیاری از آسیب دیدگان از جمله کشاورزان،دامداران و حتی بسیاری از روستا نشینان درمانده ،تاکنون هیچگونه کمکی از جانب استانداری محترم مازندران مشاهده نگردیده است. کمک های دولتی و استانی به چه درد رامسر میخورد؟بدهیدش به شرق استان برود.

۶)بسیاری از ظرفیت های موجود شهرستان رامسر نیز به درد مردمان این خطه نمیخورد لطفا بدهیدش برود.

از جمله آن میتوان به شمار سرمایه گذاران و سرمایه گذاری های صورت گرفته اشاره نمود و یا مثلا وجود اماکنی چون هتل قدیم، ییلاقات زیبای شهرستان و یا مثلا آبگرم های معدنی بسیار زیاد(یک آبگرم نیازمان را مرتفع میکند)آبگرم به تعداد زیاد به چه دردمان میخورد؟بدهیدش برود.

جاده های پر از دست انداز و چاله های چاه مانند را ه های ارتباطی در شهرستان و شهر های حومه و روستا ها و یا بدتر از آن وضعیت نامساعد جاده ای ییلاقات دور و نزدیک در محور دالیخانی و همینطور عدم بهره مندی ییلاقات و روستاهای این منطقه از مرکز درمانی این نکته را به اذهان عمومی وا می دارد که هم را های ارتباطی و هم ییلاقات منطقه را بدهید برود.

۷)با توجه به فاصله زیاد مرکز استان تا شهرمان و دوری مسافت و مصائب ناشی از سفر و مشکلات عدیده بعدی و حوادث احتمالی  پیشنهاد می گردد تمام محور های مواصلاتی منتهی به رامسر را نیز بدهید برود و یا اینکه مثلا رامسر به دلیل بسیاری از تفاوت های چشمگیر با شرق استان از جمله تفاوت در گویش که متاسفانه رامسری ها به همین دلیل گاها مورد بی مهری و بی توجهی ادارات شرق استان قرار میگیرند،پیشنهاد میشود جهت تسریع در پاسخگویی به درخواست های ارباب رجوع رامسری ، گویش رامسر را هم بدهید برود.

۸)بسیاری از پروژه های ناتمامی که سالهای سال چشم انتظار تزریق بودجه از مرکز شرق استان می باشند همچون مجتمع فرهنگی و هنری،وضعیت نامشخص باغ ۳۰ هکتاری،ساختمان ناتمام کتابخانه احمری نژاد کتالم،وضعیت نامشخص ترمینال فرودگاه،وضعیت نامشخص فرهنگسرای امید و یا پروژه های دیگری از این دست را نیز بدهید برود.پروژه چه به کارمان می آید؟
در یک کلام برای اینکه احساس کنیم ما هم مازندرانی هستیم و از حق برخورداری از همه آنچه که شرق استان ازآن بهره مندند و ما نیز میتوانیم برخوردار باشیم پیشنهاد میشود رامسر را از بیخ بکنید و به مرکز استان بدهید تا ما ضمن احساس سرور و سرمستی و شادمانی از اینکه مرکز نشین شده ایم موافقتمان را با بیان این جمله در کمال رضایت بیان کنیم: بزرگواران،رامسر را هم بدهید برود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
رودباری
جالبه از اینکه یه رسانه مرکزی مازندران خبر رامسر رو بدون کم و کاست میزنه..معلومه شرط انصاف رو رعایت می کنید. تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
مصطفی از غرب مازندران
با سلام و عرض ادب، از بلاغ بابت انعکاس مشکلات مردم فهیم و با فرهنگ رامسر تشکر می کنم . لازمه بدونید رامسر در قدیم به سخت سر مشهور بوده یعنی مردمانی سخت در اعتقادات دینی و مذهبی مردمانی که با تمامی تهاجمات فرهنگی دینشون رو از دست ندادند و اگر می بینید برخی هنجارشکنها در رامسر هستند بومی نیستندو اما اصل عرض بنده ما از رسانه ها انتظار داریم پیگیر مشکلات مردم برف زده غرب مازندران باشند .. سه ماه گذشته و هنوز هیچ هزینه خسارتی به مردم داده نشد بماند چه پروژه ها نیمه تمامه ، سیاست بازی ها هست ..اما مردم اینجا منبع درامدشون دامداری و کشاورزیه ..تموم باغات و مزارعشون خسارت دیده چه کسی پیگیر مشکلات اونهاست .. من از رسانه های غرب مازندران گله دارم چرا پیگیر مشکلات مردم نیستند چرا همش در حواشی بسر می برند ..در بحران برف بنده شاهد انعکاس اخبار غرب مازندران در بلاغ بودم و ازشون کمال تشکر رو دارم اما چرا نباید خبرنگاری در غرب مازندران باشه تا قلمش بتونه مشکلی از گره مردم رو باز کنه ..من از بلاغ میخوام خبرنگارانش رو به رامسر بفرسته تا از مردم گزارش بگیرن بنویسن تا مسئولین کمی به خودشون بیان ..تا مشکلات مردم رسانه ای نشه اون رئیس جمهور هم کاری نمی کنه ...اگر راه های کوهستانی رامسر و سه هزار تنکابن باز شد اونهم بعد از 5 روز بخاطر انعکاس مرتب اخبار بلاغ بود ..من از مدیریت بلاغ استدعا دارم خبرنگارانش رو به غرب مازندران برای تهیه گزارش بفرسته تا درد مردم هر چند نمیشه به قلم اورد رو انعکاس بدن مسئولان اینجا خوابن هرکسی به دنبال گرو کشی های سیاسی خودشه ..مردم در مضیقه هستند بنده بعینه دیدم دامداری که دامهاش تلف شدند تمام منبع درامدش از بین رفت الان سکته کرده با 5 سر عایله ..اینها رو میگم اشک در چشمانم جمع میشه ...مردم اینجا صبور و فهیم هستند اما چرا نباید استاندار برای هزینه های اینجا اقدامی کنه ...موفق باشید
feedback
France
رامسری
دم بلاغ و برو بچه های زحمت کشش گرم...
مردم رامسر خیلی خیلی قانع هستند و توقع نابجا هم هیچ وقت نداشته و ندارند
مسئولان/
چرا باید دانشگاه بین الملل از رامسر منتقل بشه؟!!« دلیلش چیه؟!!»
چون تو رامسره؟!!
چی دیگه از این شهر مونده که برخی ها نبرده باشن و یا نداده باشن؟!!
بودجه هم که تا رسیدن به اینجا کلا چیزی ازش باقی نمی مونه و اگر هم بمونه اونقدر منت می زارن که تا چیزی نگیرن از این شهر ول کن نیستن!!
خنده دار ترین حرفم رو هم زده باشم و طولانی نکنم:
در شهر نمونه گردشگری که یکی از رکن های آن داشتن مجتمع فرهنگی هست هنوز مجتمع فرهنگی موجود نیست
اگر امسال این مجتمع ساخته شد بدانید مسئولان اندکی به شعار سال توسط رهبری عزیز عمل کردند و اگر احداث نشد و باز هم پشت گوش انداخته شد بدانید که مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و شهرستان شعار سال رو به خوبی درک نکردند و با گستاخی تمام فقط شعار سال رو تو سخنرانی هاشون چاشنی قرار دادن برای خود شیرینی...!!!
ممنون

feedback
Anonymous Proxy
danial
به عنوان یک شرق استانی نظر میدم :

به نظرم مسئولین باید بیشتر به فکر باشن و همه شهرها رو هم جزو شهرهای استان بدونن.

مقاله خیلی خوبی نوشته شده. طنز تلخ قشنگیه و شیوه نگارش عالی و حق مطلب رو به خوبی ادا میکنه.
feedback
Germany
سیاوش
با تشکر از آقای جمالی وشجاعت ایشان و صراحت بیانی که دارند
من فکر کنم اگر مسئولین استان مازندران یک معامله بکند و رامسر به استان گیلان بفروشد هم خودش سود خوبی بکند وهم مردم رامسر !!!
feedback
Anonymous Proxy
چه شود؟
بسیار عالی ،شیوا و رسا حق مطالب ادا گردید
ضمن تشکر و سپاس از نگارنده و همینطور سایت خبری بلاغ بابت درج این یادداشت
متاسفانه رامسر سالهاست که از این بی توجهی و بی تفاوتی مسئولان استانی رنج میبرد.گناه مردم رامسر چیست ؟این نگاه تبعیض آمیز مسئولان استانی به غرب و شرق مازندران و خودی و غر خودی دانستن مردم بی عدالتی است.خدا از سر تقصیرات مسببان بگذرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
شهرزاد
گفتند غرب و شرق استان نکنید گفتیم باشه ..گفتند نگوئید استان غرب مازندران گفتیم باشه ..گفتند مازندران یکپارچه گفتیم باشه ..گفتند ما محروم تر از غرب مازندران هستیم گفتیم باشه ... اما شما را به خدا انصافتان کجا رفته اگر غیر بومی در شهرهای شما متصدی بود لااقل انتقادی نمی کردید؟؟ شما که هنوز بر سر یک بهار نارنج کشمکش دارید ...هنوز در مرکز استان حرف از ساروی و بابلی و ...است ...آقای بزرگ نیا چنان بر سر غرب مازندران قسم میخورد انگار قراره کابارستان راه بندازه ...گردشگری اینجا را به اهلش بسپارید نه به هرکسی....مگر یکی دوتاست...
feedback
Romania
k
دست بلاغ درد نکنه که شرق وغرب نمیکنه.ولی بازهم ساری را دریابید.................چیکارکنیم ما ساروی ها تعصبی هستیم ودوست نداریم که کسی حق ما بخوره وخودمون هم حق کسی را نمی خوریم .البته من درباره خودم گفتم بقیه را نمی دانم ها....................................................
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
اره تو که راست گنی، شما سارویا فقط ونه بخرین ... بخر بخره تو ونه بالا بخر
feedback
Anonymous Proxy
حمزه امین
ما را چه شده که این چنین آشفته و پریشانیم
بر سر سفره خود مهمانیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
کهربا
مقاله خوبی بود
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین
سلام
انتظار داریم بلاغ یادداشت رو کامل منتشر میکرد
خطاب به آقای رودباری عرض کنم این یادداشت کامل نیست و بلاغ در آن دست برده است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک شهروند رامسری
مقاله بسیار جالب و واقع بیبانه ای بود دست آقای جمالی درد نکنه ولی کاش مسئوولین شهری ما هم

یه کمی به خودشون میومدن و توی جلساتشون از این شهرستان که همیشه مهجور مانده دفاع می کردند

البته با اذعان داشت که مشکل فقط از شرق استان یا ... نیست از خودمون هم هست حق گرفتنی ست

باید برای گرفتن حق تلاش کرد نه اینکه منتظر بمونیم تا بهمون برگردونده بشه . بازم تشکر
feedback
United States
توت
ما ساروی ها هم همیشه مثل شماها فکر میکردیم و میگفتیم حقمونو این شهر و یا اون شهر خورده ولی با اومدن چندتا مدیر با درایت در ساری متوجه شدیم حقمونو کسی نخورده بلکه ایراد از خودمون بوده که منفعل بودیم...آره راست میگید رامسری در ساری کم داریم ولی چندین تنکابتی بعنوان مدیر ورئیس و پست های بالا خودم میشناسم.نوشهر و چالوسی هم که خیلی زیاد داریم و خیلی راحت و بدون اذیت و آزار هم دارن تو ساری حتی در ادارات و مراکز شهرستانی کار میکنن ولی حالا شما فکر کنید یه ساروی بیاد تو شهر شماهها کار کنه" نیومده میدونم سرنوشتش چیه...ساروی ها هیچوقت پست های کیلیدی مثل استانداری تو استان نداشتن ولی حداقل شماها سهمی داشتید که استفادشم کردید....برید خداروشکر کنید اگه شماها تو استانای دیگه که اعتبار مراکز استاناشون چندین برابر سایر شهرستاناشون بودید چیکار میکردی؟باورکنید خدارو شکر کنید وگرنه دچار زبونم لال زبونم لال مصیبت میشید(منظورم اینه تلخ و شیرینو با هم ببینید و قدر شناس باشید).......حتی اگه مسئولین قصد تبعیض دارند که صددرصد هم دارند(ساری هم از این تبعیضات ضربات بزرگی خورده) ما شهروندان و مدیران شهرستانامون نباید چنین اجازه ای بدن.
feedback
United States
خدیجه گلین مقدم
با سلام
دیدگاهتان را بسیار عالی بیان کردید. شما توانستید یک آسیب شناسی جدی در باره مسایل و مشکلات شهرستان رامسر ارایه بدید. دیدگاهتان کاملا کاربردی است که به صورت شفاف بیان کردید. از اینکه به عنوان یک شهروند رامسری دغدغه های زیادی برای توسعه و تعالی شهر دارید از شما سپاسگزارم.
با تشکر
دکتر خدیجه گلین مقدم
آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴