تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۱۳۱۱۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: حدود 70 عنوان برنامه و بیش از یک هزار و 100 اجرا برای ایام دهه فجر از سوی بسیج با پای کار آوردن تمام توان به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام، شهدا و رهبر انقلاب در نظر گرفته شده است.
۰
plusresetminus
اجرای 1100 برنامه توسط بسیج در چهل‌ویکمین دهه فجر انقلاب اسلامی
به گزارش بلاغ، مجیدرضا شعبانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه فجر با یاد و نام شهدا و به خصوص با تأسی از شهدای مقاومت ازجمله حاج قاسم سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با اجرای انواع برنامه‌های متنوع و کارآمد در سطح شهرستان نکا گرامی می‌داریم.
وی افزود: ما زمانی مأموریت محور بودیم اما اکنون برای خود کار تعریف می‌کنیم، از این جهت که فضای انقلاب اسلامی تعریف می‌کند که ما چه کنیم که نیاز به فرمان بالا ندارد چراکه معیارها، وظایف و رسالت‌ها نیز مشخص است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اصحاب رسانه را پیشرو همیشگی این عرصه توصیف و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها 40 سال پیام انقلاب را مخابره کردند و از کوچکترین اتفاق، بزرگترین حساسیت‌ها را برای کشاندن نگاه مسئولان به سمت مردم در راستای ارائه خدمات بیشتر و کیفی‌تر برای پویایی و کارآمدی انقلاب ایجاد کردند.

این مسئول با بیان شعار اجرای برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی، اضافه کرد: چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی با شعار محوری «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» سرلوحه برنامه‌های سپاه قرار گرفت.

* سال پر فراز و نشیب 98
وی در ادامه سال 98 را سالی پر از فراز و نشیب خواند و گفت: سال 98 سال پر فراز نشیبی برای ما بوده و دارد طی شود که روزهای جشن انقلاب و برگزاری انتخابات نیز در پیش روی ما قرار دارد.

شعبانی با اشاره به رویدادهای مهم سال 98، اظهار کرد: در شروع سال مردم درگیر سیل شدند و در بهار و تابستان و ادامه آن نیز این شهر میزبان چند شهید از شهیدان عشریه و شیخی تا رضایی و سپیدرو بوده که همه این‌ها مأموریت و رسالت کار ما را تعریف می‌کرد.

وی افزود: امسال اولین سالی بود که گام دوم در مناسبت هفته دفاع مقدس خوب رقم زده شد و  همچنین 40 سالگی بسیج نیز در آذرماه جشن گرفته شد که البته فضاسازی خوبی نیز از طریق رسانه‌ها در این زمینه صورت گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا به رویدادهای حساس سال 98 نیز پرداخت و اذعان کرد: در همین سال 98 به بهانه گرانی بنزین در شهر ما که شهر آرامی بود نیز تجمعات مسالمت‌آمیزی صورت گرفت که نشان می‌دهد مردم نگرانی و دغدغه دارند و مسئولان بیشتر باید پای کار مردم و انقلاب بیایند که این هم بهانه‌ای شد برای این که در چله دوم بیشتر در خدمت مردم باشیم.

این مسئول اضافه کرد: دی‌ماه امسال نیز با شکوه رقم خورد که مهمترین اتفاق آن تقارن دهه بصیرت با شهادت حاج قاسم سلیمانی و مهمتر از آن استقبال بی‌نظیر مردم بود که هنوز مردم برای گرامیداشت این شهدا و ادامه این خط و مسیر در سطح کشور برنامه می‌گیرند تا این خون زنده بماند و گرمای آن ادامه داشته باشد که البته سرد نیز نمی‌شود چراکه جنس خون حاج قاسم از جنس خون سیدالشهدا است که هیچگاه سرد نخواهد شد.

* اجرای 70 عنوان برنامه
وی در ادامه به برنامه‌های دهه فجر پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه فجر با همکاری و پای کار آمدن همه زحمت‌کشان ازجمله مدیران، بازاریان و مردم برگزار می‌شود تا مقدمه‌ای برای حضور حداکثری مردم هم در 22 بهمن و هم پای صندوق‌های رأی باشد تا این برنامه‌ها به بصیرت افزایی مردم کمک کند و پس از آن نیز مردم انتخاب اصلح را داشته باشند.

شعبانی با تقدیر از تشکر از مسئولان شهرستان به خصوص حوزه فرمانداری در برگزاری جلسات و پای کار آوردن نهادها که حدود 300 جلسه برای هماهنگی‌ها فقط در سطوح پایگاه و حوزه تا ناحیه بسیج برگزار شد، تأکید کرد: حدود 70 عنوان برنامه و بیش از یک هزار و 100 اجرا برای ایام دهه فجر از سوی بسیج با پای کار آوردن تمام توان به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام، شهدا و رهبر انقلاب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تعدادی از برنامه‌های محوری ازجمله یادواره شهدای مدافع حرم به صورت تجمیعی در مصلی امام خمینی(ره) همراه با جشن پیروزی انقلاب و مراسم چهلم سردار شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان با دعوت از مسئولان کشوری همزمان با محلات روستایی و شهری برگزار می‌شود که مردم هم 22 بهمن و هم شهادت حاج قاسم را گرامی می‌دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا متذکر شد: برگزاری، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و اقشار بسیج در حرم شهدای گمنام با سخنرانی امام جمعه شهرستان و شرکت اعضای شورای تأمین، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج نیز ازجمله برنامه‌های مهم در نظر گفته شده برای این ایام بوده است.
 
* احیای سنت الهی قرض‌الحسنه در بسیج
این مسئول در ادامه به اهم برنامه‌های دهه فجر پرداخت و اضافه کرد: اجرای برنامه کاکرون در منطقه مسکن مهر، برنامه شونیشت فرهنگی با محوریت شهدا، افتتاح خانه‌های محروم در 11 روستا، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و انقلاب، ایستگاه‌های تبریک و صلواتی همراه با برگزاری یادواره‌های شهدا در کنار 41 نشست بصیرتی به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب از مهمترین برنامه‌های این 10 روز به شمار می‌آیند.

وی گفت: جشنواره‌های غذای سنتی، اعزام راوی برای بازگویی وقایع و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس برای دانش آموزان، جشنواره‌های بازی‌های بومی و محلی، اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی در مناطق محروم، همایش‌های علمی و هنری، حضور سازمان‌یافته بسیجیان در نماز جمعه پیش رو با عنوان میقات صالحین، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی و اجرای برنامه‌های تریبون آزاد و رادیو انقلاب، دیدار با خانوده شهدا، عطرافشانی قبور شهدا و جشنواره مخترعین و مبتکرین از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام هستند.

شعبانی همچنین با تشریح اهمیت حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن که یادآور خاطره رشادت‌های مردم شریف ایران اسلامی در پیروزی انقلاب و چهل سال پای کار انقلاب بودن توسط مردم است همچون سال‌های گذشته با شکوه و حرارت بالای مردمی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در راستای اشتغالزایی برای جوانان بسیجی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی صندوق های قرض الحسنه مردم یاری در 20 نقطه شهری و روستایی در راستای حل مشکلات جوانان و مردمی کردن اقتصاد و ترویج فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه نیز با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج شکل گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴