کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موضع مبهم عربستان در قبال طرح ضد فلسطینی "معامله قرن"

9 بهمن 1398 ساعت 15:20

در پی رونمایی رئیس جمهور آمریکا از طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن"، وزارت خارجه عربستان حمایت خود را از همه تلاش‌ها در جهت رسیدن به راهکاری "عادلانه" و "جامع" برای حل و فصل مسأله فلسطین اعلام کرد.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای نسبت به رونمایی از طرح ضد فلسطینی معامله قرن واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عربستان از اعلام طرح صلح ارائه شده از سوی دولت آمریکا تحت عنوان "چشم‌انداز صلح، شکوفایی و آینده‌ای درخشان‌تر"، مطلع شده و در سایه آنچه اعلام شده این پادشاهی مجددا بر حمایتش از تمامی تلاش‌ها برای رسیدن به راه حلی عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین تاکید می‌کند.

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد: عربستان از زمان ملک عبدالعزیز، بنیانگذار حکومت آل سعود و تا دوره کنونی تلاش‌های زیادی در راستای موفقیت ملت برادر فلسطین انجام داده و به منظور دستیابی فلسطینی‌ها از حقوق قانونی‌شان در تمامی محافل بین‌المللی در کنار فلسطین ایستاده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: از جمله این تلاش‌ها، ابتکار عمل صلح عربی در سال ۲۰۰۲ بود. در این طرح تأکید شده بود که حل و فصل نظامی این منازعه (فلسطین و اسرائیل) منجر به صلح و تحقق امنیت برای هیچ یک از طرف‌ها نخواهد شد و صلح عادلانه و فراگیر یک گزینه راهبردی است.
 


کد مطلب: 412727

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412727/موضع-مبهم-عربستان-قبال-طرح-ضد-فلسطینی-معامله-قرن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com