تاریخ انتشارسه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۶۲۹
ویروس کرونا از نظر علائم و راههای سرایت فرق زیادی با آنفلوآنزا ندارد و از نظر اقدامات پیشگیرانه و تجهیزاتی آمادگی لازم برای مقابله با آن در کشورمان وجود دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، یک کارشناس بهداشت در خاش سیستان و بلوچستان گفت: بیماری کرونا تشابه ۷۰ درصدی با ویروس سارس دارد و اولین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن در ژانویه ۲۰۲۰ در چین اتفاق افتاد که ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در کشور و سیستان وبلوچستان با جدیت انجام شود.
 

سعید جانی افزود: ویروس کرونا از نظر علائم و راههای سرایت فرق زیادی با آنفلوآنزا ندارد و از نظر اقدامات پیشگیرانه و تجهیزاتی آمادگی لازم برای مقابله با آن در کشورمان وجود دارد.

وی افزود: برای درصد کمی از مبتلایان به این ویروس خصوصا افراد مسن و کودکان و بیماران زمینه ای مشکلات تنفسی ایجاد می کند که می تواند خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه رعایت توصیه و مراقبت های بهداشتی از شیوع بیماری های ویروسی پیشگیری می کند بیان کرد: ممنوعیت روبوسی و دست دادن، عدم استفاده از وسائل مشترک، تهویه هوای اماکن بسته، تغذیه مناسب، شستن مکرر دست و صورت در کنار توجه به مباحث آموزشی و توصیه های بهداشتی باید در جامعه مورد توجه باشند.

این یک کارشناس بهداشت ادامه داد: سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی و مشکلات تنفسی و ریوی از علائم این ویروس هستند.

جانی افزود: هیج دارویی برای بیماری ناشی‌ از ویروس کرونای جدید تأیید نشده، بنابراین درمان اصلی مراقبت‌های بهداشتی، استراحت و مصرف مایعات، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، عدم ارتباط و تماس گرفتن از نزدیک با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا نشان می‌دهند و خودداری از نزدیکی با حیوانات وحشی و اهلی است.

این کارشناس بهداشت بیان کرد: افراد با علائم سرماخوردگی لازم است از ماسک استفاده کنند و دستمال‌های استفاده شده را در کیسه های پلاستیکی قرار دهند و در آن را ببندند و نیز فاصله یک متری تا افراد سالم را حفظ کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰