کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان ملل نمی‌تواند تخریب برگشت ناپذیر سایت تست اتمی کره شمالی را تایید کند

7 بهمن 1398 ساعت 14:50

معاون دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه‌ای گفت‌، این نهاد بین‌المللی نمی‌تواند این مساله را تایید کند که آیا سایت آزمایش اتمی کره شمالی به صورت کامل و برگشت ناپذیری تخریب شده است یا خیر.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح گفت:‌ ما نتوانستیم به سایت "پونگی ری" کره شمالی که محل آزمایش‌های اتمی این کشور است، دسترسی داشته باشیم. خبرنگاران محدودی برای بازدید از محل دعوت شدند. تاییدیه تخریب این سایت نیاز به آزمایش و تخصص‌های فنی دارد و به دلیل فقدان کارشناسان فنی، امکان تایید این مساله که آیا این سایت به صورت کامل و برگشت ناپذیر نابود شده، وجود ندارد.
وی ادامه داد، سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه‌های اتمی کره شمالی حقیقت را نمی‌دانند چون مقام‌های پیونگ یانگ به آنها اجازه ورود و ارزیابی نمی‌دهند.
معاون دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت:‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا ۲۰۰۹ به این سایت دسترسی داشت اما از آن زمان آنها دیگر نتوانستند به این سایت دسترسی داشته باشند و بر تصاویر ماهواره‌ای تکیه دارند. بنابراین، ما نمی‌توانیم اطلاعات مستقلی را درباره اینکه در کره شمالی چه اتفاقی می‌افتد، داشته باشیم.
 


کد مطلب: 412598

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412598/سازمان-ملل-نمی-تواند-تخریب-برگشت-ناپذیر-تست-اتمی-کره-شمالی-تایید-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com