تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۳۰۸
پلیس زوریخ برای متفرق کردن معترضان در این شهر متوسل به استفاده از آب پرفشار و شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌ آور شد؛ معترضانی که به عنوان بخشی از اعتراضات به نشست جهانی اقتصاد در داووس از وسایل آتش بازی استفاده کرده و بطری پرتاب می‌کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس زوریخ پس از پایان این اعتراضات در بیانیه‌ای گفت: در جریان این اعتراضات سه تن بازداشت، یک عابر پیاده به دلیل اصابت وسایل آتش بازی زخمی و یک افسر پلیس نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
چند صد تن از مردم در جریان این راهپیمایی قانونی تحت عنوان "زوریخ علیه نشست جهانی اقتصاد" به خیابان‌های مرکز زوریخ رفتند.
علاوه بر مخالفت‌ها با این نشست سالانه تجار و رهبران سیاسی جهان در داووس واقع در ۱۵۰ کیلومتری زوریخ که شامل سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز می‌شود، معترضان خواستار واکنش سریعتر به تغییر آب و هوا شدند.
برخی معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "بحران آب و هوا را متوقف کنید" در حالی که معترضانی دیگر جعبه‌هایی را در وسط خیابان آتش می‌زدند و روی پنجره مغازه‌ها شعارهایی از جمله "نشست جهانی اقتصاد را به هم بزنید" می‌نوشتند.
علی رغم آنکه سازمان‌دهندگان این اعتراضات خواستار راهپیمایی‌های صلح آمیز شده بودند، پلیس گفت‌: برخی از معترضان در نزدیکی جمعیت حاضر از جمله عابران پیاده و ناظران، ترقه و وسایل آتش بازی را روشن می‌کردند و باعث خسارت به اموال عمومی و خصوصی شدند.
پلیس گفت: حتی پس از پایان این رویداد رسمی در ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه به وقت گرینویچ چندین گروه از معترضان خشن در خیابان باقی ماندند تا سر افسران پلیس را گرم کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴