کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوشنر سفرش به اسرائیل را لغو کرد

3 بهمن 1398 ساعت 12:00

مشاور ارشد کاخ سفید و فرستاده جدید این کشور در روند صلح خاورمیانه سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کردند، در حالی که کاخ سفید نیز مخالفت خود را با هرگونه الحاق کرانه باختری به اسرائیل اعلام کرد.



به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه عبری "یسرائیل هیوم" تیم به اصطلاح صلح آمریکا شامل جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا و "آوی بیرکوویچ"، فرستاده جدید آمریکا در روند صلح خاورمیانه و جانشین "جیسون گرینبلات" برای حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس حضور دارند که با هواپیمای ریاست‌جمهوری به همراه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به واشنگتن برمی‌گردند و هرگز به اسرائیل آنطور که برنامه‌ریزی شده بود، نخواهند رفت.
مسؤول دولت ترامپ در این باره به روزنامه اسرائیلی "اورشلیم پست" گفت: بعد از اینکه سفر تیم به دلیل شرایط جوی به تاخیر افتاد تیم تصمیم گرفت این سفر را انجام ندهد.
مشخص نیست آیا تیم طرح به اصطلاح صلح موسوم به "معامله قرن" زمان جدیدی برای سفر به اسرائیل را در برنامه می‌گذارد یا نه؟
قرار بود این سفر گامی حساس قبل از تصمیم گیری برای انتشار طرح یا عدم انتشار آن پیش از انتخابات اسرائیل در ماه مه آینده باشد.
همچنین این مسؤول آمریکایی تاکید کرد: کاخ سفید با هرگونه گام اسرائیلی یک‌جانبه در زمینه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل قبل از انتشار طرح به اصطلاح صلح آمریکا مخالف است.
این موضع گیری آمریکا بعد از اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره عزمش جهت الحاق غور اردن، شمال بحر المیت و شهرک‌های کرانه‌ باختری به سرزمین‌های اشغالی است.
به گفته مسؤول آمریکایی، دولت متبوعش موضع خود را برای دولت اسرائیل تشریح کرده و نخست‌وزیر اسرائیل کاملا مطلع است که دولت آمریکا نمی‌خواهد گام‌های یک‌جانبه از سوی اسرائیل را قبل از ارائه طرح معامله قرن شاهد باشد.
البته مشخص نشده آیا این بدان معناست که دولت آمریکا گام‌های الحاق اسرائیل را بعد از انتشار طرح این کشور تایید خواهد کرد یا نه؟
کاخ سفید بارها در سال گذشته میلادی انتشار طرح خود را در انتظار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به تعویق انداخت.
 


کد مطلب: 412285

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412285/کوشنر-سفرش-اسرائیل-لغو

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com