تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۲۳۰
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیربا بیان اینکه باید تحقیقات علمی نیاز فعلی صنعت را پاسخ دهد،‌گفت: ارتباط بین صنعت با دانشگاه باید در جامعه لمس شود که این کار نیازمند کمک های مالی دولت است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار  با بیان اینکه باید پژوهش‌های دانشگاهی در پایان‌نامه‌ها قابل مشاهده باشد،گفت: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به طور مستقیم بر رشد علمی تاثیر دارد. نباید مانند اروپا بیش از حد در علوم سخت افزاری سرمایه گذاری کرده  و حس عقب ماندگی پیدا کنیم از طرفی باید مثل کشور چین در علوم نرم افزاری سرمایه گذاری کرده و بازار را به دست بگیریم.
* پژوهش دانشگاهی برنامه هدفمند و یکپارچه ندارد
وی اینکه مجلس و دولت هرکدام به طور مجزا برای خودشان کار می‌کنند و انسجام ندارند را یک نقطه ضعف دانست و گفت: در این میان پژوهش دانشگاهی برنامه هدفمند و یکپارچه ندارد این در حالی است که نیروی اصلی تحقیق در دانشگاه قرار دارد اما مشکل در سطح ملی است. باید نظام آموزش عالی سیستم تنبیهی و تشویق ایجاد شود. 

* باید پتانسیل تحقیقات در خدمت نیاز فعلی جامعه باشد
حسینی تودشکی تصریح کرد:  باید پتانسیل تحقیقات در خدمت نیاز فعلی جامعه مثل مشکلات صنعت باشد، در واقع ارتباط بین صنعت و مردم باید لمس شود که این کار نیازمند کمک های مالی دولت است. از طرفی باید بگویم زمانی صنعت با دانشگاه می تواند خوب کار کند که بخش تحقیق و توسعه در صنایع وجود داشته باشد که اگر چنین بخشی در صنعت نیست به دیلی نبود رقابت است. یکی از عناصر در پیشرفت وجود رقابت بین صنایع است.
*  باید پژوهش دانشگاهی به معنای واقعی در پایان نامه‌ها اتفاق بیافتد
وی ادامه داد: هر کشوری که در پژوهش نگاه کلی و باز داشته باشد موفق است چراکه نگاه تک بعدی دیگر مفید نیست. در ایران باید یک بخش از تحقیق در سطح کلان به برند‌های بین المللی توجه کنند و در نهایت پژوهش به معنای واقعی در پایان نامه‌ها اتفاق بیافتد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰