کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط صنعت با دانشگاه نیازمند کمک‌های مالی دولت است

2 بهمن 1398 ساعت 16:20

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیربا بیان اینکه باید تحقیقات علمی نیاز فعلی صنعت را پاسخ دهد،‌گفت: ارتباط بین صنعت با دانشگاه باید در جامعه لمس شود که این کار نیازمند کمک های مالی دولت است.



به گزارش بلاغ،حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار  با بیان اینکه باید پژوهش‌های دانشگاهی در پایان‌نامه‌ها قابل مشاهده باشد،گفت: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به طور مستقیم بر رشد علمی تاثیر دارد. نباید مانند اروپا بیش از حد در علوم سخت افزاری سرمایه گذاری کرده  و حس عقب ماندگی پیدا کنیم از طرفی باید مثل کشور چین در علوم نرم افزاری سرمایه گذاری کرده و بازار را به دست بگیریم.
* پژوهش دانشگاهی برنامه هدفمند و یکپارچه ندارد
وی اینکه مجلس و دولت هرکدام به طور مجزا برای خودشان کار می‌کنند و انسجام ندارند را یک نقطه ضعف دانست و گفت: در این میان پژوهش دانشگاهی برنامه هدفمند و یکپارچه ندارد این در حالی است که نیروی اصلی تحقیق در دانشگاه قرار دارد اما مشکل در سطح ملی است. باید نظام آموزش عالی سیستم تنبیهی و تشویق ایجاد شود. 

* باید پتانسیل تحقیقات در خدمت نیاز فعلی جامعه باشد
حسینی تودشکی تصریح کرد:  باید پتانسیل تحقیقات در خدمت نیاز فعلی جامعه مثل مشکلات صنعت باشد، در واقع ارتباط بین صنعت و مردم باید لمس شود که این کار نیازمند کمک های مالی دولت است. از طرفی باید بگویم زمانی صنعت با دانشگاه می تواند خوب کار کند که بخش تحقیق و توسعه در صنایع وجود داشته باشد که اگر چنین بخشی در صنعت نیست به دیلی نبود رقابت است. یکی از عناصر در پیشرفت وجود رقابت بین صنایع است.
*  باید پژوهش دانشگاهی به معنای واقعی در پایان نامه‌ها اتفاق بیافتد
وی ادامه داد: هر کشوری که در پژوهش نگاه کلی و باز داشته باشد موفق است چراکه نگاه تک بعدی دیگر مفید نیست. در ایران باید یک بخش از تحقیق در سطح کلان به برند‌های بین المللی توجه کنند و در نهایت پژوهش به معنای واقعی در پایان نامه‌ها اتفاق بیافتد.
 


کد مطلب: 412230

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412230/ارتباط-صنعت-دانشگاه-نیازمند-کمک-های-مالی-دولت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com