تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۱۲۲۰۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به اینکه 201 بابلسری دچار بیماری سرطان هستند گفت: کنترل این بیماری نيازمند برنامه‌ریزی مسئولان و جلب مشارکت مردم است.
۰
plusresetminus
201 بابلسری دچار بیماری سرطان هستند/ امکان کنترل سرطان با برنامه‌ریزی مسئولان و مشارکت مردم
به گزارش بلاغ، محسن نبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار "سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید" از یکم بهمن در بابلسر آغاز شده و تا هفتم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور ادامه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان، تغییر نگرش مردم در مورد بیماری سرطان، اصلاح باورهای نادرست مردم درباره سرطان از جمله درمان‌ناپذیر بودن آن از اهداف اجرای این پویش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تصریح کرد: براساس اطلاعات به‌دست آمده از سامانه پزشکان خانواده شهری و روستایی در شهرستان بابلسر 201 نفر مبتلا به سرطان هستند.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه ابتلا سرطان در زنان بیشتر از مردان است، افزود: بنابر ارزیابی‌های صورت گرفته در این شهرستان، 58 درصد از زنان و 42 درصد مردان مبتلا به بیماری سرطان هستند.

وی ادامه داد: سرطان پستان با 40 درصد در بالاترین جایگاه این بیماری میان زنان و در بین مردان، سرطان گوارش با 26 درصد بیشتر شایع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر گفت: سرطان یکی از اولويت‌های نظام سلامت در ايران بوده که کنترل آن نيازمند برنامه‌ریزی مسئولان و جلب مشارکت مردم است.

نبی‌زاده خاطرنشان کرد: حدود نیمی از سرطان‌ها با درمان مناسب و به‌موقع علاج خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲