تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۱۲۱۳۸
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم از رشوه و روابط ناسالم اداری و رانت گله‌مند هستند، گفت: تسهیل امور اداری جلوی بسیاری از فساد‌ها را می‌گیرد.
۰
plusresetminus
گله مردم از رانت اداری و رشوه خواری/ چشممان در تعامل اقتصادی با دنیا به دهان دشمن نباشد
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در همایش نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید در افق گام دوم انقلاب گفت: رونق تولید موضوع سال است و امنیت و اقتصاد دوگانه‌ای هستند که انفکاک نا پذیرند و بین امنیت و اقتصاد تفکیکی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه رونق تولید باید همراه با امنیت باشد، افزود: با وجود امنیت، تولید کننده کار را باید مجاهدانه در جهت رونق تولید پیش ببرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: شرط کار نیروی انتظامی کار با مهربانی، اقتدار و تدبیر است و این سه شرط باید در دستور کار قضات هم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: کارهای ایجابی مقدم بر حرکت‌های سلبی است و همکاری بخش‌های مختلف باید در مسیر ایجاد امنیت اقتصادی باشد.
وی افزود: همه فعالان اقتصادی باید در ایجاد امنیت نقش ایفا کنند، چراکه تنها با تلاش یک بخش کار درست نمی‌شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز مبارزه با جرایم اقتصادی، مالیاتی، پولشویی، قاچاق کالا ضرورت دارد، چراکه به نوعی این جرایم برای تولید مضر هستند و فضای تولید را آلوده می‌کنند.

نیروی انتظامی باید در مسیر حمایت از تولید وارد شود
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید در مسیر حمایت از تولید وارد شود تا بتوانیم فضای تولید را امن کنیم.

وی افزود: رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته فرمودند: «همه باید تلاش کنیم تا کشور قوی شود»؛ لذا قدرت در بخش تولید برطرف کردن موانع تولید و حمایت از تولید کنندگان با استفاده از پول و تسهیلات بانکی و مالی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر پولی در کشور وجود دارد، باید به بخش تولید اختصاص داده شود، نه اینکه به مسیر دلالی و سوداگری برود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: با ارائه تسهیلات بانکی و قضایی باید از تولید کنندگان حمایت شود.

وی افزود: اگر تولید کننده‌ای در بخشی با مشکل برخورد کرد، باید به بخش اجرایی مراجعه کند و بخش‌های اجرایی هم ملزم به رفع موانع تولید هستند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: رهبر انقلاب در منشوری ابعاد فعال شدن بخش تولید را تشریح کردند، لذا اگر به این منشور عمل شود، حتما رونق تولید محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه یکی از موانع تولید نشناختن سرمایه‌هاست، گفت: امروز در کشور ما سرمایه عظیم و متراکم نیروی انسانی جوان وجود دارد که باید شناخته شود، چراکه شناخت این جوانان کارآمد به تولید کمک می‌کند.

وی افزود: مانع دیگر نگاه کردن به دست دیگران و خارج برای گره‌گشایی است که این یک اشتباه بزرگ است.

ضرورت تعامل اقتصادی با تمام کشورها به غیر از دشمنان
رئیس قوه قضاییه گفت: سیاست ما باید تعامل با تمام کشور‌ها به غیر از دشمن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: در اقتصاد نیز باید با تمام کشور‌ها تعامل داشته باشیم، اما این گونه نباشد که منتظر دشمن بمانیم که آن‌ها چه می‌گویند.

وی افزود: نباید به آن‌ها اعتماد داشته باشیم، بلکه باید اعتماد را به سمت داشته‌های خود ببریم و به تولیدکنندگان اعتماد کنیم، چراکه آن‌ها در عرصه‌های مختلف وارد شدند و موفق بودند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: تولیدکنندگان و جوانان ما در عرصه‌هایی که دشمن حتی تصور آن را هم نمی‌کرد، وارد شدند و موفق شدند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: یکی از مسائل و موانع مهم پیش‌روی تولید که رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها بر آن تأکید کردند، متکی بودن اقتصاد به نفت است.

وی افزود: لازم است فعالان اقتصادی تمهیداتی بیاندیشند تا این موانع برطرف شوند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مانع دیگر پیش‌روی تولید، جذابیت سرمایه‌گذاری در کار‌های سوداگرانه به جای سرمایه‌گذاری در کار‌های تولیدی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: به گفته تمام فعالان اقتصادی نقدینگی در کشور ما بالا و نگران‌ کننده است.

وی افزود: اگر این سرمایه‌ها به سمت تولید برود، دیگر نگرانی وجود ندارد و اقتصاد را پویا و فعال می‌کند، اما اگر این نقدینگی به سمت دلالی برود، خطرناک است.

واردات بی رویه و قاچاق کالا عامل بی انگیزگی تولیدکنندگان
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تولید کننده را بی‌انگیزه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مبارزه با فساد یکی دیگر از کار‌هایی است که ما باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ کارآفرین و سرمایه‌گذاری آماده رشوه دادن نیست، افزود: آنچه باعث پرداخت رشوه می‌شود، بروکراسی‌های اداری است.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر بروکراسی‌ها و دادن مجوز‌های اداری تسهیل شود، جلوی رشوه دادن گرفته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: مردم از رشوه و روابط ناسالم اداری و رانت گله‌مند هستند.

وی افزود: تسهیل و شفاف‌سازی امور اداری جلوی بسیاری از فساد‌ها را می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما نمی‌خواهیم هر روز یک پرونده به قوه قضاییه وارد شود، بلکه ما موافق کاهش ورودی پرونده‌ها و نظام اداری سالم هستیم، این آرمان و آرزوی ماست و اعتقاد داریم که امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امروز مسائل اقتصادی وارد فضای جدیدی شده است، در بخش سایبری و ارائه خدمات در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

وی افزود:در بخش سایبری نظارت و ارائه خدمات آسان است، اما در این بخش در حوزه تولید مشکلاتی وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ورود به بخش سایبری بدون زمان، مکان و تعطیلی و بازنشستگی است، گفت: این فضا دارای یک نظام خود کنترلی است و نظارتی را می‌طلبد.

آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال نظارت و کنترل بر فضای تولید ایران هستند
حجت الاسلام و المسلمین تصریح کرد: امروز امپراطوری‌های قدرت به ویژه آمریکا و غربی‌ها سعی دارند که فضای تولید را تحت نظارت و کنترل خود درآورند.

وی افزود: کاری که امروز در ایران اسلامی انجام می‌شود این است که یک کار نو انجام دهیم و نظام اقتصادی کشور را در دست خود بگیریم، اما آمریکا و غربی‌ها در این موضوع مشکل دارند و می‌خواهند کل اقتصاد جهان را در دست خود بگیرند، لذا از همین جا جنگ اقتصادی ما با غرب شروع می‌شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: آن‌ها نمی‌خواهند یک نظام اقتصادی مستقل در کشور ما شکل گیرد و تمام امور اقتصادی را می‌خواهند زیر چتر خود داشته باشند تا ابتکار عمل دست آن‌ها باشد، اما ایران اسلامی تلاش دارد نظام اقتصادی کشور را در دست خود بگیرد تا ابتکار عمل داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: جوانان ما می‌توانند در عرصه اقتصادی موفق باشند، زیرا در هر عرصه‌ای که جوانان با اراده و محکم وارد شدند، موفق بودیم.

وی افزود: جوانان ما در عرصه‌های پیچیده علمی نشان دادند که می‌توانند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز ما در یک جنگ اقتصادی رسانه‌ای قرار داریم، اما با اتکا به خداوند و مردم می‌توانیم در عرصه تولید و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی شرایط را کاملا متفاوت کنیم و موفق شویم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امیدواریم با اقدامات جدی نیروی انتظامی بتوانیم در عرصه اقتصادی گام‌های بلندی برداریم.

وی افزود: برخی می‌گویند برخورد با یکی دو نفر از فعالان اقتصادی نمی‌تواند منجر به مبارزه با مفاسد اقتصادی شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اعتقاد داریم که باید بستر‌های فساد از بین برود تا ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: فعالان اقتصادی باید مشکلاتشان را خود و درون صنفشان با ریش سفیدی حل کنند.

وی افزود: هر چه پرونده کمتری وارد دستگاه قضایی شود ما تشکر می‌کنیم، پلیس هم همین را می‌خواهد.

جرایم سازمان یافته عرصه تولید را به خطر می‌اندازد
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید با جرایم سازمان یافته برخورد شود و همه همین را می‌خواهند، زیرا اگر جرایم سازمان یافته افزایش پیدا کند، تولید را به خطر می‌اندازد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در بخش مبارزه با جرایم در هر حوزه فعالان اقتصادی باید خودشان فعال باشند و با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند، در این مسیر نقش مردم مهم است و باید وارد عمل شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ملت ما بر روی رأی و انتخاب مردم استوار است، تصریح کرد: نقش مردم در عرصه‌های اقتصادی نیز می‌تواند در مبارزه با پولشویی و مفاسد اقتصادی مهم باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰